Agentura SANEP vystupuje ve veřejném prostoru jako jedna z agentur pro výzkum trhu a stále přijímá objednávky průzkumů. Několikrát přitom zveřejnila výsledky, které byly přinejmenším překvapivé. Otazníky visí především nad tím, jak agentura sbírá data. Naposledy prezentovala průzkum pro „Společnost pro obranu svobody projevu“, v němž údajně mělo vyjít, že více než polovina Čechů se obává cenzury. Agentura SANEP není součástí Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR, které je obecně bráno jako záruka toho, že průzkum je uskutečněn seriózně a dodržuje určité standardy. Členství je přitom umožněno „všem subjektům, které působí v oboru výzkumu trhu a veřejného mínění a provádějí a objektivně interpretují výzkum ve vysoké kvalitě“, jak stojí na webu sdružení. Mezi členy jsou například agentury Kantar, Median, Ipsos a STEM. Deník FORUM 24 se obrátil na výkonnou ředitelku SIMAR Hanu Huntovou s dotazem, proč SANEP členem není. Důvodem jsou prý nejasnosti kolem toho, jak agentura provádí sběr dat. „Ještě můj předchůdce vyzval SANEP k tomu, aby ukázali, jak sbírají data,“ uvedla. Šlo konkrétně o otevřený dopis, který na podněty veřejnosti a odborníků působících ve výzkumu trhu uveřejnil SIMAR v roce 2011. Dopis vybízel společnost SANEP, aby provedla nezávislou kontrolu způsobu sběru dat svých veřejně publikovaných online šetření. „SANEP následně žaloval sdružení za to, že poškodili dobré jméno. Tak probíhal asi 5 let soud,“ řekla Huntová
orada