Zisk čínského internetového prodejce Alibaba Group Holding se ve čtvrtém finančním čtvrtletí meziročně propadl o 86 procent na 3,27 miliardy jüanů (zhruba 10,4 miliardy Kč), oznámila dnes firma v tiskové zprávě. Tržby se však o sedm procent zvýšily a dosáhly 221,87 miliardy jüanů (zhruba 700 miliard Kč). Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti LSEG odhadovali v průměru na méně než 220 miliard jüanů.
Domácí tržby Alibaby ve čtvrtém finančním čtvrtletí, které skončilo 31. března, podpořila snaha firmy soustředit se na levné zboží v reakci na opatrný přístup čínských spotřebitelů k výdajům. Za opatrností spotřebitelů stojí nejistota ohledně vývoje čínské ekonomiky, ke které přispívají mimo jiné problémy na realitním trhu v Číně, uvedla agentura Reuters.
Alibaba slouží jako indikátor vývoje spotřebitelské důvěry v Číně. Překvapivě vysoké čtvrtletní tržby by mohly zmírnit obavy investorů, že firma ztrácí pozice na domácím trhu ve prospěch místních konkurentů, jako jsou firmy PDD Holdings či ByteDance, poznamenala agentura Bloomberg.
Firma se teď nachází uprostřed procesu rozdělení na šest různých divizí. K tomuto kroku přistoupila poté, co jmenovala nového šéfa a upustila od plánu uvést na burzu svoji cloudovou divizi a logistickou část. Rozhodla se, že se znovu zaměří na svoji hlavní činnost.