Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

02.03.2024 9:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Korejská skupina Hyundai je nyní podle CNBC třetí největší automobilkou na světě. Není to přitom zase tak dávno, kdy byly její vozy považovány za nekvalitní kopie západních aut. Jak se této společnosti podařilo za relativně krátkou dobu dostat se mezi přední světové hráče? Právě tomu se věnuje reportáž CNBC.

Graf ukazuje pořadí světových automobilek podle množství prodaných vozů. Před Hyundai Motor Group HMG stojí německý VW a japonská Toyota, za ní francouzský Renault a americký GM:

vík1
Zdroj: CNBC

Podle CNBC Hyundai mohutně investuje do elektromobility, ale i do dalších oblastí, kterým se některé automobilky vyhýbají. Příkladem může být autonomní řízení či létající elektrické taxíky. K tomu se firma snaží o zvýšení robotizace a automatizace své výroby. Jose Munoz, který je provozním ředitelem Hyundai Motor Company (nezahrnuje společnost Kia), pro CNBC uvedl, že firma se považuje za technologickou společnost. A dělá i věci, které mohou být téměř považovány za „science fiction“.

Podle CNBC je nyní Hyundai čtvrtou nejpopulárnější automobilovou značkou v USA. Její elektromobily disponují vyspělou technologií, ale v USA nedosáhnou na vládní podporu, pokud jsou prodávány přímo. Firma proto prudce zvýšila leasingové prodeje, protože jich se podpora týká. Hyundai pro elektromobily používá platformu E – GMP, která je mimořádně flexibilní a lze ji použít pro řadu modelů. CNBC v této souvislosti poukázala na problémy při nabíjení vozů Tesla v Chicagu během hlubokých mrazů. S tím, že Hyundai používá jinou technologii nabíjení a jeho vozy tyto problémy neměly.

CNBC připomíná, že Hyundai začínalo jako automobilka, která do značné míry kopírovala vozy Toyoty. V USA pak prorazila v osmdesátých letech díky levným modelům s povedeným designem. A podle CNBC pomohlo i to, že šlo o asijskou firmu a reputaci tohoto kontinentu v té době výrazně zvedalo Japonsko se svými kvalitními produkty. „Zákazníci ale rychle pochopili, že Hyundai nedosahuje na standard japonských vozů.“ Cílem firmy se tak stalo právě zvyšování kvality, které do značné míry stálo opět na kopírování praxe v japonských automobilkách.

Výrazným krokem vpřed bylo zavedení desetileté záruky na motory, které americkým klientům mělo dát jasně najevo, že firma to s kvalitou myslí vážně. Následovalo vlastnické propojení s automobilkou Kia, které je podle CNBC „složité“ a umožňuje sdílet platformy, technologie a také odborníky. CNBC udává, že nově vzniklá skupiny Hyundai k sobě dovedla přetáhnout experty z BMW, Lamborghini, Audi a také Škody. To se projevilo mimo jiné na designu vozů této skupiny a změnilo se celkové vnímání značky.

Zdroj: CNBC


Čtěte více:

Invesco: Digitální měny centrálních bank – Budoucnost peněz?
01.03.2024 6:28
Digitální měny centrálních bank (CBDC) jsou digitalizovanou měnou s nu...
Rozbřesk: Desinflace v eurozóně pokračuje, ECB to ale zatím nestačí
01.03.2024 9:04
Včera zveřejněné výsledky únorové inflace ukázaly pokračující ústup ce...
Lepší ale stále nepřesvědčivá nálada v tuzemském průmyslu
01.03.2024 10:22
Nálada mezi tuzemskými průmyslníky se od začátku roku viditelně zlepši...
Fidelity International: Co nám japonské obráběcí stroje naznačují o výrobě ve světě?
05.03.2024 6:30
Nedávný vývoj objednávek obráběcích strojů v Japonsku vykresluje pozit...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu