Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Ferrari nebude zvyšovat počet, ale hodnotu. A nové technologie musí využívat člověk, ne ony jeho

Víkendář: Ferrari nebude zvyšovat počet, ale hodnotu. A nové technologie musí využívat člověk, ne ony jeho

03.12.2023 11:11
Autor: Redakce, Patria.cz

Ředitel Ferrari Benedetto Vigna hovořil na Bloombergu o tom, co jeho firma nabízí zákazníkům a jak je na tom s vývojem vlastního elektromobilu (viz první část rozhovoru pod článkem). Ve druhé části se mimo jiné rozhovořil o tom, že Ferrari musí svými produkty zaujmout klienta ještě předtím, než on sám dovede formulovat, co by si přál. Roli tu tak hraje i efekt překvapení. Automobilka používá také technologie z vozů F1.

Mají mladí zákazníci nebo ženy jiné představy a požadavky než dřívější klienti automobilky? Vigna na tuto otázku odpověděl, že existuje jedno společné téma u klientů Ferrari, a tím je zábava při jízdě. Kdo je pak momentálně pro automobilku konkurencí? Vigna se domnívá, že konkurence je po celém světě a představují ji společnosti, které jsou rychlé a chtějí dosáhnout pokroku a úspěchu. Když tak společnost jako Ferrari jede v přední části pelotonu, musí se neustále ohlížet kolem a sledovat potenciální konkurenty. Nakonec je to ale podle ředitele opět o tom, aby byli lidé ve firmě schopni a ochotni naslouchat „tomu, co se děje.“

Nehodlá Ferrari kvůli vysoké poptávce přece jen navýšit svou produkci? Vigna na to uvedl, že společnost vyrábí ročně přibližně 13 – 14 tisíc vozů a tento počet v budoucnu nijak výrazně neporoste. Chce totiž, aby se zvyšovala „hodnota, ne počet.“ V první část rozhovoru přitom ředitel vyjádřil nadšení z nového elektromobilu firmy, nyní dostal otázku na to, kde probíhají inovace. Uvedl, že jsou dvě hlavní kategorie, inovace probíhají jednak uvnitř Ferrari, ale také u strategických dodavatelů.

U elektromobilu to konkrétně znamená, že samo Ferrari si navrhuje a bude vyrábět baterie do elektromobilu, to samé platí o elektronice a konečné montáži vozu. A dodavatele vybírá na základě toho, jak jsou „kompetentní a rychlí“. Tedy na základě jejich schopnosti a rychlosti přijít „s něčím novým“. Diskuse se následně stočila k autonomnímu řízení a otázce, zda nemůže být tato technologie pro Ferrari hrozbou. Vigna míní, že v budoucnu možná někteří lidé ani nebudou umět řídit auto a budou používat vozy s autonomním řízením. Nicméně stále budou lidé, kteří se to budou chtít naučit a budou mít z jízdy potěšení.

Vigna téma rozvedl s tím, že v současné době jsme zvyklí, že řadu věcí za nás dělají počítače. Nicméně člověk by podle ředitele měl udržovat určité dovednosti, které souvisí s kritickým myšlením, protože „to je základem naší svobodné vůle“. A řízení automobilu podle něj patří k činnostem, které takové myšlení podporuje. Měli bychom také mít na paměti, že nové technologie jsou jen nástrojem, který by měl člověk používat, ale nesmí dojít k tomu, že ony budou „používat člověka“.

Vigna také nevěří v práci velkých týmů. Malé týmy podle něj pracují mnohem lépe a lidé se v nich cítí dobře, zatímco ve velkých týmech „jsou jen číslem“. Ferrari v tom má výhodu, protože tu pracuje jen 5 – 6 tisíc lidí a všichni jsou na stejném místě. Na otázku, zda existují lidé, které by Vigna chtěl mít jako zákazníky firmy, ředitel odpověděl, že pár jich je. Nemůže ale říci jejich jména. Slouží mu jako jeden z cílů, kterých by chtěl dosáhnout. A byl rád, když někteří jeho kamarádi po jeho jmenování do funkce ředitele Ferrari také „vstoupili do této rodiny“.

Zdroj: Bloomberg

 
 

Čtěte více:

Víkendář: „Skutečné Ferrari“ i v elektrické verzi, poptávka po SUV převyšuje kapacity
02.12.2023 7:56
Jak poukazuje Bloomberg, spalovací motory pohání automobily už asi 50 ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
05.06.2024
11:12Prodejce oděvů Inditex v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 11 procent
10:53Výhled pro měny středoevropského regionu dle Reuters: Koruna za půl roku u 24,825 k euru  
10:17Jarní Start Day: eMan prudce zvýšil zisk, prochází restrukturalizací managementu a míří na obrat 300 mil. Kč v roce 2026. HARDWARIO zvýšilo tržby, v dalším růstu mají pomoci investice do ekosystému i partnerství v USA
10:15Na evropských akciích vidíme zlepšení, zatímco další trhy působí nejistě  
9:52Jakub Seidler: Dubnové maloobchodní tržby sice zpomalily, po silném březnu si však stále vedly dobře
9:49Studie: Dolarových milionářů loni bylo 22,8 milionu, nejvíce od roku 1997
9:05Rozbřesk: Mzdy překvapily rychlejším růstem, koruna je nedokázala ocenit
8:54Dnes bude pokračovat Jarní START Day, Erste může zahájit zpětný odkup až za 500 mil. EUR a futures jsou zelené  
7:06Gundlach: Američané potřebují změnu v dluhové psychologii
04.06.2024
22:01Zámořské indexy v USA po volatilní seanci uzavřely růstem. Nvidia dále posilovala.  
17:30Martin Uher: Záhadný objem na Monetě, klesající Komerční banka a nejisté americké trhy
17:13Další slabá data a podpora pro jen z nečekané strany  
16:12Španělsko zavede 15procentní daň pro velké firmy, navazuje na směrnici EU
16:01Pokud chce někdo teploměrem měřit čas, bude asi zklamán
16:01ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
14:24Rosenberg: Volcker zkrotil inflaci, ale ne ceny
12:24FX Strategie: Červnová zasedání ECB a Fedu by neměla eurodolaru ublížit  
11:42S trhy hýbou obavy o sílu fundamentu, přihlásila se i politika  
11:17Airbus jedná o velkém prodeji letadel A330neo do Číny
11:08RMS Mezzanine, a.s.: Čerpání úvěru od společnosti J&T Private Investments II B.V.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
PL - Jednání NBP, základní sazba
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y
14:15USA - Změna zaměstnanosti (ADP)
16:00USA - Index ISM ve službách