Americká nápojová společnost ve třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk o devět procent na 3,1 miliardy USD (72 miliard Kč). Firma současně v dnešním oznámení zlepšila výhled tržeb a zisku na celý letošní rok, a to díky odolné poptávce spotřebitelů po jejích nápojích a díky zvýšení cen.
Bez jednorázových položek zisk činil 74 centů na akcii. Překonal tak očekávaní analytiků, kteří počítali se ziskem 69 centů na akcii. Čisté výnosy vzrostly o osm procent a 11,9 miliardy USD a rovněž byly vyšší, než čekali analytici. Objem prodeje stoupl o dvě procenta.
Společnost pokračuje ve zvyšování cen, které má kompenzovat vyšší náklady na suroviny. Tempo zvyšování cen však zpomalilo. Ve třetím čtvrtletí ceny stouply o devět procent, v předchozích pěti čtvrtletích se zvyšovaly o více než deset procent.
Společnost zvýšila výhled růstu takzvaných organických tržeb za celý letošní rok na deset až 11 procent z dosavadních osmi až devíti procent. Organické tržby zpravidla neberou v úvahu nedávné akvizice či odprodej majetku. Roční očištěný zisk na akcii se podle firmy zvýší o sedm až osm procent, původně čekala růst o pět až šest procent.
Konkurenční nápojové skupině ve třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 14,4 procenta. Výsledky rovněž překonaly očekávání analytiků, protože spotřebitelé nadále utrácejí za sycené nápoje označované za "dostupný luxus". Firma zároveň potřetí v letošním roce zlepšila výhled na celý rok.