Čína se během relativně krátké doby dostala v expertech automobilů před země, jako je USA, Japonsko a Německo a nyní je jejich největším vývozcem na světě. Yahoo Finance si všímá toho, že technologické firmy samy požadují regulaci umělé inteligence. A Chuck Lieberman z Advisors Capital Management radí investorům vyhnout se utilitám a uvažuje o tom, které části trhu jsou v současném prostředí naopak zajímavé.
Atraktivní banky: Chuck Lieberman z Advisors Capital Management hovořil na CNBC o akciích bank WellsFargo a . Obě totiž považuje za atraktivní. První jmenovaná si prošla korekcí poté, co se ukázalo, že banka vytvářela fiktivní účty a následně čelila sankcím ze strany Fedu. Nyní se ale dává dohromady a její valuace jsou velmi zajímavé. zase prochází výraznou restrukturalizací a má hodně vlastního kapitálu.
Na jaké akcie se obecně orientovat v prostředí vyšších sazeb? Podle experta to „je ta část ekonomiky, která bude dosahovat růstu.“ Vyšší sazby se promítají do vyšší požadované návratnosti a ta doléhá na všechny společnosti. Nicméně na některé více, příkladem mohou být zadluženější firmy, mezi které podle Liebermana patří například utility. Za „špatnou kombinaci v prostředí rostoucích sazeb“ považuje expert také vyšší valuace a nižší růst v sektoru zboží krátkodobé spotřeby.Opatrnost je dobrá zároveň u dluhopisů, v současné situaci je podle Liebermana dobré se zaměřovat zejména na obligace s kratší dobou splatnosti.
Výkonů jednotlivých sektorů si všímá Liz Ann ze Schwabu. Nejvyšší letošní zisky si připisují komunikační služby a IT, téměř 13 % v plusu je i sektor zboží dlouhodobé spotřeby. Naopak zmíněné utility a zboží krátkodobé spotřeby ztrácí. Sonders k tomu připomíná, že jde tradičně o sektory defenzivní:
Zdroj: X
Sonders také poukazuje na prudkou korekci valuací u utilit. Jenže jak je zřejmé z následujícího grafu, PE tu předtím dosahovalo extrémně vysokých hodnot a korekce jej tak posunula k průměru valuací počítaného od roku 2000:
Zdroj: X
Exportní lídři v automobilovém průmyslu: Gavekal Research poukazuje na to, že Čína se po roce 2020 stala největším vývozcem automobilů na světě. Konkrétní vývoj ukazuje následující graf, z něhož je zřejmý prudký růst expertů z této země, která se tak nyní dostává i před Německo:
Zdroj: X
Na druhém místě se nachází Mexiko a na třetím Japonsko, všechny tyto země spolu s Jižní Koreou za poslední více než rok své exporty zvyšují. Naopak u Spojených států čísla stagnují či klesají.
Firmy požadují regulaci umělé inteligence: Na Yahoo Finance si všímají regulace umělé inteligence. Podle Yahoo rostoucí počet technologických firem tuto regulaci po vládě požaduje. Jejich motivací může být to, aby předem věděly, kam mají investovat. K tomu se snaží podílet se na tvorbě nových pravidel a v neposlední řadě se domnívají, že regulace pomůže k „uklidnění zákazníků“. Vyhnout se chtějí i tomu, aby různé státy přistupovaly k regulaci jinak, cílem je mít jednotná pravidla všude a pro všechny.
Ve světě ale zatím dochází k rozdílnému vývoji, kdy Čína aplikuje svá vlastní pravidla, která se budou podle Yahoo lišit například od toho, co bude požadovat Evropská unie. Pro jednotlivé společnosti to znamená, že každý region musí zvažovat příslušná rizika.