Cathie Wood z ARK Invest hovořila na CNBC o cenovém cíli pro akcie společnosti , který je u ní nastaven na 1400 dolarů na konci roku 2027. ARK Invest, který se zaměřuje na nové technologie a s nimi spojené firmy, je dlouhodobě znám svým býčím pohledem na akcie Tesly. Wood k tomu uvedla, že asi třetina odhadované hodnoty akcie souvisí přímo s elektromobily a s tím, jak by měl tento trh růst. A „už nyní chce mít řada zemí továrnu Tesly, protože toto je nový svět.“
Dvě třetiny odhadované hodnoty akcií Tesly se pak pojí s autonomním řízením a s ním souvisejícími aktivitami Tesly. Tedy zejména s autonomními taxíky. Wood přitom míní, že tu má již nyní velmi výhodnou pozici, protože díky svým stávajícím vozům, které jezdí po silnicích, má obrovský objem dopravních dat z USA, ale i z jiných zemí. V tom se jí žádná jiná konkurenční společnost nevyrovná a tak bude „pravděpodobně tou firmou, která bude lidi dopravovat z bodu A do bodu B tak rychle a bezpečně, jak jen to bude možné.“
Wood se domnívá, že na trhu autonomních taxíků bude platit, že „vítěz bere vše“. V různých valuačních scénářích pak uvažuje jen o tom, jak rychle se tento trh rozvine. Není ale rizikem například regulace, která by celý proces mohla výrazně zbrzdit? Wood ohledně rizik uvedla, že ta klesají s tím, jak je dostupný větší objem dat. Regulátoři přitom vnímají, že trend poklesu počtu dopravních nehod v posledních letech roste, mimo jiné kvůli používání mobilních telefonů za jízdy. Wood míní, že pokud budou přesvědčeni, že autonomní řízení tento nový trend zlomí, dají uvedené technologii zelenou. A k tomu podle ní skutečně dojde.
O Tesle na CNBC hovořil i autor životopisu Elona Muska Walter Isaacson. Dostal otázku týkající se vztahu mezi tímto podnikatelem a Saúdskou Arábií. Isaacson připomněl Muskův tweet, ve kterém v roce 2018 psal, že má „zajištěno financování“. Tato zpráva byla interpretována tak, že saúdský investiční fond pomůže podnikateli stáhnout Teslu z veřejně obchodovaného trhu. Nicméně podle Isaacsona je vztah mezi touto zemí a Teslou podobně „komplexní“ jako vztah mezi Saúdskou Arábií a Spojenými státy. A podle jeho názoru nedojde k tomu, že by v této zemi postavila svou továrnu.
Musk se podle novináře nyní zaměřuje na to, aby na trh uvedl levný elektromobil. Ten by měl být nejdříve vyráběn v Mexiku, ale poté i v Texasu, protože tam má vedení a Musk „má rád, když ti, kteří auto navrhli, sedí hned vedle výrobní linky.“ Ve vztahu k nové továrně se hovoří o Turecku či Indii. Podle novináře chce Musk přitom vytvořit univerzální a replikovatelnou platformu výrobní linky, která bude vysoce automatizovaná.
Zdroj: CNBC