Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Elektromobilita je drahá a přinese dalekosáhlé změny, říká expert

Elektromobilita je drahá a přinese dalekosáhlé změny, říká expert

16.05.2023 14:42
Autor: Redakce, Patria.cz

Zakladatel Callaway Climate Insights David Callaway hovořil na Yahoo Finance o tom, že menší výrobci elektromobilů mohou čelit příliš velké konkurenci poté, co se do odvětví přesunuly velké automobilky. Výsledkem může být podle něj zánik některých firem a akvizice jiných (viz první část rozhovoru zde). Ve druhé části se mimo jiné věnoval rozsáhlým změnám, které elektromobilita může přinést.

Callaway v rozhovoru připomněl, že „automobil je drahá věc na koupi a u elektromobilů to zatím platí dvojnásob“. Výrazně se na tom podepisují náklady na výrobu baterií, které v sobě mimo jiné odrážejí cenu některých kovů, které se pro jejich produkci používají. Expert pak zmínil odhady, podle kterých by do konce tohoto desetiletí měly v Číně, USA i Evropě elektromobily představovat velmi významný podíl na celkovém počtu vozů na silnici.

Významný posun směrem k elektromobilům se podle Callawaye projeví i v mnoha dalších oblastech, včetně toho, jaké pneumatiky budou na trhu. Elektromobily jsou totiž kvůli bateriím znatelně těžší než vozy se spalovacími motory, a to bude vyžadovat řadu změn, včetně obutí. Změny pak nastanou také na straně konstrukce silnic či třeba mostů.



Celkově je přechod na elektromobilitu drahou záležitostí a podle experta se to projevuje i na změně pohledu na nové stále malé společnosti typu Rivian či Lucid. Ty totiž podle něj „získaly pár set milionů dolarů“, ve srovnání s velkými automobilkami jsou ale jejich zdroje omezené. Například Ford uvádí, že jeho ztráty v oblasti elektromobilů dosáhnou přibližně 3 miliardy dolarů předtím, než se posune do ziskovosti. „Ford tři miliardy dolarů má, ostatní ne,“ míní Callaway.

Na dotaz týkající se akcií čínské BYD expert uvedl, že její dosavadní úspěchy dobře odhadl Warren Buffett, který akcie této firmy kupoval. Nyní je ale prodává a podle Callawaye to může „něco říkat“ o samotné firmě, ale i o tom, jak se známý investor dívá na vývoj v celé Číně a vývoj na trhu s elektromobily v této zemi. „Možná Buffett pochopil, že ta nejlepší část příběhu elektromobilů končí a přesune se někam jinam,“ dodal expert.

Zdroj: Yahoo Finance



 

Čtěte více:

Nejlepší elektromobily (pokud nechcete Teslu)
22.04.2023 14:57
Pras Subramanian hovořil na Yahoo Finance o tom, že se jej lidé jako e...
Medvědi a býci na Tesle a další názory na tuto společnost
26.04.2023 13:04
Když ředitelka Laffer Tengler Investments Nancy Tengler hovořila na Ya...
Objeví se nějaká „Tesla“ u elektrických motorek?
06.05.2023 14:40
Na Yahoo Finance připomněli, že Tesla byla průkopníkem elektromobilů. ...
U elektromotorů nejde vždy o dojezd a infrastrukturu. Důležitý je i zážitek z jízdy
14.05.2023 14:48
Společnost Curtiss Motorcycle by podle některých názorů mohla být Tesl...
Trh s elektromobily se dostává do další fáze, menší hráči budou pod tlakem
16.05.2023 6:13
Podle Yahoo Finance se investoři mohou radovat z posledního zvýšení ce...

Váš názor
  • Budoucnost za 50 let
    18.05.2023 15:47

    Elektromobilita je určitě správný směr vývoje. Technicky vzato = pokrok nezastavíš. Co ovšem není správně jsou představy úředníků EU, ekologických aktivistů a manažerů automobilek, kteří už jsou zcela odtržení od reality. Je to jako s vývojem telefonu. V určitou dobu "se narodil" mobilní telefon jako kombinace sluchátko + vysílačka (zjednodušeně) + velká baterie (oddělitelná v kufříku). Strašně drahé a málokdo by to chtěl nosit... Prostě to byl začátek vývoje. Za cca 50 let tady máme mobily pro každého, za přijatelnou cenu a stolní telefony skončily (ty drátové). U aut to bude podobné, jen to bude trvat delší dobu, protože je tam více technických problémů a je třeba přebudovat napájecí energetickou síť. Vidím to na rozumný horizont cca 50-70 let. A po celou tu dobu bude vhodné aby automobilky financovaly vývoj elektroaut ze zisku z prodeje "normálních" aut. Dotace jsou pokřivení trhu a násilné zavádění nějakých výrobků (které zatím nefungují dobře) je taky špatně. Ekologii tím nepomůžeme = mnohem lepší pro planetu by bylo prodloužit životnost těch aut, která už jezdí a nebo se budou v příštích 50 letech vyrábět (spalovací).
    pmx
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu