Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

24.11.2022 12:38
Autor: Redakce, Patria.cz

Stellantis, mateřská společnost Fiatu, dospěla k závěru, že v současné době nelze v Evropě vyrábět cenově dostupné elektromobily a hledá proto levnější výrobu na trzích, jako je Indie, řekl novinářům generální ředitel.

Pokud bude Indie se svou základnou nízkonákladových dodavatelů schopna splnit cíle společnosti v oblasti kvality a nákladů do konce roku 2023, mohla by tím otevřít dveře pro export elektromobilů na další trhy, řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny, mezi jejíž značky patří rovněž Peugeot a Chrysler. "Evropa zatím není schopna vyrábět cenově dostupné elektromobily. Velkou příležitostí pro Indii by tedy byla možnost prodávat kompaktní vozy s elektrickým pohonem za dostupnou cenu, což by ochránilo ziskovost," řekl Tavares novinářům u kulatého stolu v Indii.

Stellantis masivně investuje do elektromobilů a v nadcházející dekádě plánuje výrobu desítek elektrických modelů. Ale Tavares minulý měsíc varoval, že dostupné elektromobily na baterie přijdou až za pět, šest let. Při své první návštěvě Indie od té doby, co převzal funkci generálního ředitele Stellantis, řekl, že společnost stále pracuje na plánu týkajícím se vývozu elektromobilů z této země a dosud se nepřijala žádná rozhodnutí.

Tavaresova možná sázka na Indii přichází poté, co američtí výrobci automobilů Ford a General Motors opustili tento čtvrtý největší automobilový trh na světě poté, co nedokázali mít zisk a zlomit dominanci japonské Suzuki Motor a jihokorejského Hyundai Motor. Přichází také v době, kdy čínští výrobci elektromobilů pronikají do Evropy a snaží se získat zákazníky cenově dostupnějšími vozy, které již předehnaly většinu zahraničních konkurentů v Číně, největším světovém trhu s elektromobily. Společnost Stellantis je poslední automobilkou, která změnila svou strategii v Číně, kde nyní plánuje být specializovaným hráčem prostřednictvím svých značek Jeep a Maserati poté, co oznámila, že společný podnik Jeep v této zemi vyhlásí bankrot. 

"Mezi Čínou a západním světem roste napětí. To bude mít důsledek, pokud jde o obchod. Mocnost, která má příležitosti tuto pozici nejlépe využít, je samozřejmě Indie," řekl Tavares.

Indie, kde Stellantis prodává své značky Jeep a Citroen, představuje jen zlomek jejích globálních prodejů. Tavares ale řekl, že nechce prudce navyšovat objem, místo toho chce pomalu a ziskově růst. První elektromobil který chce v této zemi začátkem příštího roku uvést na trh, je elektrický model kompaktního vozu Citroen C3.

Stellantis vyrábí své vlastní elektromotory a má také plány na výrobu vlastních bateriových článků. V Indii chce Tavares také lokálně nakupovat komponenty pro elektromobily, včetně baterií, aby mohl být konkurenceschopný z hlediska nákladů a ceny. "U elektromobilů je dnes většinou problémem dostupnost," řekl. "Ne technologie."

Zdroj: Reuters


 

Čtěte více:

Stellantis navýšila zisk o 44 procent díky prodeji aut s vysokou marží
28.07.2022 10:01
Automobilka Stellantis v prvním pololetí zvýšila meziročně zisk před ú...
#InvestičníTipy: Výsledková sezóna ve stínu recese
28.07.2022 17:30
Jak se recese promítá do současné výsledkové sezóny? To je hlavní téma...
Automobilkám BMW i Stellantis vzrostly tržby. BMW ale klesl odbyt a Stellantis rostou zásoby
03.11.2022 10:07
Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil pr...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu