Švédský oděvní řetězec zvýšil ve třetím čtvrtletní svého finančního roku tržby o tři procenta na 57,45 miliardy švédských korun (131,7 miliardy Kč). Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Výsledek ale zaostal za odhady analytiků a měřeno v domácích měnách tržby dokonce klesly. Třetí čtvrtletí skončilo v srpnu.
H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou společností Inditex. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali, že švédský podnik zvýší čtvrtletní tržby o pět procent zhruba na 58,6 miliardy švédských korun.
"Třetí čtvrtletí mělo slabý začátek, v souladu s podmínkami v odvětví na hlavních trzích skupiny," uvedl podnik. "Tržby se ve čtvrtletí postupně zlepšovaly a začátek podzimních kolekcí je lepší než před rokem," dodal.
Pokud by firma brala v úvahu jen tržby v místních měnách, pak byl jejich objem o čtyři procenta nižší než ve stejném období loni. Kompletní výsledky za třetí čtvrtletí svého finančního roku oznámí 29. září.
Inditex ve středu oznámil, že za první pololetí zvýšil tržby meziročně o 24,5 procenta na 14,8 miliardy eur (362,4 miliardy Kč). Firma, jejíž součástí je i řetězec obchodů s oděvy Zara, na podzim plánuje také zvyšovat ceny.