Švédský oděvní řetězec ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil zisk před zdaněním o 33 procent na 4,78 miliardy švédských korun, čímž vysoko překonal odhady. Firma těžila z oživení zájmu zákazníků po koronavirové pandemii. Druhý největší prodejce módního oblečení na světě to uvedl dnes na svém webu. Analytici v anketě společnosti Refinitiv zisk v průměru odhadovali na 3,87 miliardy švédských korun.
"Prodej v kamenných obchodech se podstatně zvýšil, dál se ale daří také on-line prodeji," uvedla generální ředitelka firmy Helena Helmerssonová. "Problémy a zpoždění v dodavatelském řetězci stále existují, ale postupně se zmírňují," dodala.
Vedení firmy se rozhodlo od 29. června odkupovat vlastní akcie třídy B v celkovém objemu tři miliardy švédských korun. Společnost zrychluje expanzi v Latinské Americe, kde podepsala velké množství nájemních smluv pro nové prodejny.
Červnové tržby v místních měnách by se měly podle dosavadních odhadů meziročně snížit o šest procent. Na vině je především pozastavený prodej v Rusku, na Ukrajině a v Bělorusku.