Švédský řetězec prodejen s oblečením ve třetím čtvrtletí svého finančního roku zvýšil zisk před zdaněním o 158 procent na 6,09 miliardy švédských korun. Vrátil se tak nad úroveň před pandemií, neboť zákazníci mohou znovu navštěvovat i kamenné obchody, oznámila dnes firma. Současně uvedla, že poprvé od začátku koronavirové krize vyplatí dividendu. Akcie brzy po otevření přidaly necelá 3 %, později se ale nadšení ochladilo a aktuálně jsou 0,5 % výše oproti včerejší zavírací ceně.
Výsledky překonaly odhady analytiků, kteří v anketě společnosti Refinitiv čekali zisk 5,05 miliardy SEK. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019, tedy z doby před pandemií, je zisk vyšší o 22 procent.
Provozní zisk se více než zdvojnásobil na téměř 6,3 miliardy SEK. Zisk po zdanění vzrostl na 4,7 miliardy z 1,8 miliardy SEK. Tržby vzrostly o devět procent na 55,6 miliardy SEK. V místních měnách se zvýšily o 14 procent.
Firma současně uvedla, že její nová podzimní kolekce byla dobře přijata a že tržby v září byly v místních měnách o něco vyšší, než ve stejném měsíci loni, přestože poptávku nebylo možné plně uspokojit kvůli narušení a zpoždění dodávek.
Díky výraznému růstu zisku, dobrým podmínkám na trhu a pozitivnímu výhledu se společnost rozhodla, že v listopadu vyplatí dividendu ve výši 6,5 SEK na akcii. nevyplácí dividendu od jara 2019.
Společnost byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa, včetně České republiky.