Automobilová skupina Stellantis od června 2023 zruší smlouvy s evropskými prodejci a servisy svých 14 značek. Firma dnes uvedla, že má v plánu tuto síť restrukturalizovat. Skupina předpokládá, že restrukturalizací sítě ročně ušetří pět miliard eur, upozornil italský deník Milano Finanza.
Čtvrtá největší automobilka světa bere v potaz nadcházející regulaci odvětví a síť distribuce a navazujících služeb chce lépe přizpůsobit nástupu elektrických aut, uvedla skupina. Nynější smlouvy vypoví na konci měsíce. Prodejci a servisy budou mít dva roky na přizpůsobení. Novou distribuční síť Stellantis vybere po vypovězení smluv.
![2](/Fotobank/ba8b0f00-09d0-4346-9242-0c680c4f05f2?width=500&height=752&action=Resize&position=Center)
Skupina chce prosadit model distribuce, který se zakládá na síti zastupující více značek. Zákazníci budou podle společnosti těžit z toho, že budou moci vše spojené s vozem vyřešit na jednom místě, které bude poskytovat širší spektrum služeb.
Skupina Stellantis vznikla spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Lobbistická skupina Evropská rada pro automobilový obchod a opravy (CECRA) uvedla, že bude průběh restrukturalizace bedlivě sledovat. Připomněla, že rakouský soud nedávno značce Peugeot zakázal, aby se na platbách prodejcům odrážely výsledky z dotazníků spokojenosti klientů, a stejně tak zakázal dotovat ceny vozů v prodejnách, jež vlastní automobilka.