posiluje svou přítomnost v České republice a rozšiřuje svoji podporu pro lokální prodejce s pomocí speciálního programu Program for Businesses. V současné době prodají čeští výrobci na nějaký výrobek každých 31 vteřin.
Na internetovém tržišti je nyní zhruba 7000 českých prodejců. V loňském roce jich přibylo 26 procent. Prodali více než milion výrobků zákazníkům po celém světě. Pandemie koronaviru loni změnila preference nakupujících, v Česku například výrazně vzrostl zájem o automobilové díly nebo větráky a klimatizace, uvedla dnes firma.
"Čeští prodejci mají vysoký potenciál prodeje do zahraničí, a to hlavně v kategoriích jako automobilové součástky, elektronika a výrobky pro dům a zahradu," uvedl ředitel pro globální rozvojové trhy Ilya Kretov. Prodejci z Česka uskuteční přes jeden obchod v průměru každých 31 vteřin. Nejdražší věcí prodanou z ČR byly náramkové hodinky za 49.990 dolarů (zhruba 1,07 milionu korun).
Čeští zákazníci nakoupili loni více než 2,7 milionu výrobků. Nejpopulárnějšími kategoriemi byly elektronika, sběratelské kousky, móda, dům a zahrada, vybavení pro průmysl a byznys, součástky a doplňky. O téměř 160 procent vzrostl zájem Čechů o nákup automobilových součástek, větráků a klimatizací nakoupili Češi o zhruba 80 procent více a o poloviny vyšší zájem byl i o polštáře.
"S více časem stráveným doma přišly také nové koníčky - sběratelství se stalo tím největším. Na platformě se zvýšila poptávka po basketbalových kartičkách (159 procent), sběratelských modelech (105 procent), modelech vláčků (77 procent), sportovních autogramech (44 procent) a uměleckých známkách (44 procent)," uvedla firma.
Společnost chce nyní posílit svoji pozici v Česku rozšířením podpory pro lokální prodejce s pomocí speciálního programu. Ve čtvrtek 11. února proto uspořádá takzvaný webinář pro zájemce, kteří chtějí přes prodávat.
Největším českým online tržištěm je portál Aukro. Svou činnost zahájil v roce 2003, v roce 2018 pokořil hranici čtyř milionů registrovaných uživatelů. Loni v březnu zaznamenalo Aukro nárůst prodeje roušek, respirátorů, dezinfekčních gelů a dalšího zdravotnického materiálu o 74.000 procent na zhruba 34.000 prodaných kusů.