Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

Bloomberg: Znudění, izolovaní lidé jsou pro Facebook výhrou

01.04.2020 12:11
Autor: Redakce, Patria.cz

Boj o pozornost uživatelů – taková je dlouhodobá charakteristika boje mezi médii a technologickým odvětvím. Čím je tato pozornost větší, tím větší je šance prodat jim nové produkty a služby. Miliony lidí jsou teď doma a chrání se izolací před šířením nového typu koronaviru. Reklamní a technologičtí giganti Facebook a Google by tak mohli mít víc příležitostí, jak uchvátit jejich pozornost, napsal sloupkař Bloombergu Alex Webb. Doba by mohla přát Facebooku, pro který je nástrojem k získávání pozornosti...propojování lidí. A v době izolace mohou být internetová spojení spásou.

Háček je v tom, že když firmám nastanou těžké časy, rozpočty na reklamu jsou tím prvním, kde se škrtá. Pociťují to již vysílací stanice. Před negativním dopadem varovala společnost Comcast, matka americké NBC. Prognózu pro zisk na první čtvrtletí opustil i Twitter.

Takže nedávné oznámení Facebooku, že jeho podnikání je „nepříznivě zasaženo“ v důsledku oslabení v jeho reklamním byznysu, by nemělo být překvapením. Významným faktem by nicméně mohla být skutečnost, že firma zatím neupravila svoji prognózu (už tak vágní) pro první kvartál, ve kterém očekává snížení růstu tržeb „o nízké až střední jednotky procentních bodů“ v porovnání s koncem roku 2019.

Pro firmy ze Silicon Valley jsou takovéto obtíže relativní v porovnání třeba s televizním průmyslem, který je na tom hůře. Trh s reklamou by měl letos stále expandovat. Analytici Cowen & Co. očekávají, že americký reklamní trh vzroste o 7 %, jakkoli dříve se počítalo se zvýšením i o 11 %. Jestliže můžeme brát jako vodítko předešlé roky, většinu toho růstu vyluxují Facebook a Google.

Uzavírky obchodů, restaurací nebo průmyslových provozů s sebou nesou nové zvyky, které by mohly zužitkovat právě sociální platformy. Více času doma může znamenat víc času před obrazovkou. Samotný Facebook se už nechal slyšet, že v zemích nejvíce zasažených koronavirem mu textování vzrostlo o 50 %. Lidé v Itálii tráví před službami Facebooku o 70 % více času.

Lidé jako by dali stranou (opodstatněné) obavy z firemních zvyklostí, jak nakládat s daty. To, že Facebook opravdu nepostrádá dobou vůli, mohou nicméně ukazovat jeho snahy zajistit, aby se sdělení vlád a zdravotních orgánů dostala na jeho platformách na prominentní místa.

Pokud by se z nových trendů ve využívání těchto sítí udržel po krizi i jenom zlomek, nebude ani několik kvartálů pomalejšího růstu v reklamě pro generálního ředitele Facebooku Marka Zuckerberga zřejmě důvodem k obavám. Pravděpodobné není ani to, že by musel nějak sahat na čistou peněžní pozici, činící 44 miliard USD. Pokud se Zuckerbergovi něco podařilo, je to kontinuálně zvyšovat průměrný příjem na uživatele, neboť Facebook má, stejně jako Google, velkou schopnost zvyšovat náklady na reklamu.

Až se trh s reklamou otočí (což se určitě stane, je jen otázkou, zda za 3, 9 nebo 12 měsíců), mohl by mít Facebook jednoduše víc aktivních uživatelů.

Víc aktivních uživatelů znamená víc pozornosti. A to nakonec znamená víc peněz.

Zdroj: Bloomberg

 
 
 

Čtěte více:

Facebook koupil české herní studio Beat Games, tomu to pomůže k rychlému růstu
27.11.2019 9:36
Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Gam...
Čtvrtletní zisk Facebooku vzrostl, akcie však oslabily
29.01.2020 23:20
Americká internetová společnost Facebook ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila ...
Šéf Facebooku Zuckerberg: Potřebujeme regulaci, abychom získali důvěru
18.02.2020 6:04
Po celé roky lobboval Facebook u vlád proti zavedení přísných předpisů...
Víkendář: Kdo platí za dominanci Googlu a Facebooku
29.02.2020 9:42
Podle britské British Competition and Markets Authority (CMA) jsou bar...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu