Americká společnost , která je největším výrobcem sportovního oblečení a obuvi na světě, včera reportovala své výsledky za uplynulé třetí čtvrtletí fiskálního roku, které skončilo v únoru.
Tržby vzrostly o 5 % díky strmému meziročnímu nárůstu globálních digitálních prodejů o 36 %. Právě online objednávky pomohly vyvážit negativní dopady koronaviru, a to zejména v Číně, kde přidaly o více než 30 %, zatímco maloobchodní tržby kamenných prodejen byly dočasně zasaženy uzavírkami kvůli COVID-19. V loňském fiskálním roce firma vytvářela on-line jen asi desetinu tržeb.
Čistý zisk ale meziročně klesl o 23 procent na 847 milionů dolarů (21,5 miliardy Kč), převážně vlivem jednorázových položek. Zředěný zisk na akcii činil 0,53 USD. Započítán je bezhotovostní poplatek 0,25 USD na akcii spojený s přechodem na model strategického distributora v Jižní Americe.
Hrubá marže se snížila o 80 bazických bodů na 44,3 % především v důsledku dopadů COVID-19, mezi které patří nižší prodeje v Číně, vyšší slevy velkoobchodním partnerům a vyšší náklady spojené s rušením výroby.
Rival německé společnosti ale už pocítil dopady epidemie na čínském trhu. Přechodně tam byl nucen uzavřít více než polovinu poboček, což se projevilo čtyřprocentním snížením tržeb. Na tomto svém nejdůležitějším zahraničním trhu tak firma zaznamenala první pokles po 22 kvartálech nepřetržitého dvouciferného růstu.
Po uzavření čínských prodejen kvůli šíření koronaviru už jich je teď 80 procent opět v provozu. Firma ale teď kvůli koronaviru uzavírá pobočky v Evropě a ve Spojených státech. Výhled hospodaření na následující období tak nedokáže poskytnout.
Protože vlády v mnoha zemích omezují pohyb i možnost cestovat, soustředí se na rozvoj nabídky přes internet. V Číně tak stouply digitální tržby v předchozím kvartálu o 30 procent, globálně pak firma prodej na internetu zvýšila o 36 procent. V loňském fiskálním roce firma vytvářela on-line jen asi desetinu tržeb.
Zdroj: , ČTK