Americkému řetězci restaurací s rychlým občerstvením v prvním čtvrtletí klesl čistý zisk o tři procenta na 1,3 miliardy dolarů (29,7 miliardy Kč). Firma ale díky reklamním akcím nad očekávání zvýšila prodej na klíčovém americkém trhu. Odbyt v provozovnách otevřených nejméně rok tam vzrostl o 4,5 procenta, stojí v dnešním sdělení firmy.
Celkový srovnatelný odbyt se pak zvýšil o 5,4 procenta, což pro vůdčí společnost na trhu s rychlým občerstvením představuje už 15. kvartální nárůst za sebou, uvedla agentura DPA.
Celkové tržby se snížily o téměř čtyři procenta na pět miliard dolarů (114,2 miliardy Kč). Firma nicméně počítá s tím, že některé franšízy plně předá jejich provozovatelům.
Na poklesu zisku se podepsal silný dolar a výkyvy směnných kurzů. Bez započtení negativního vlivu kurzových změn by byly tržby i zisk vyšší o dvě procenta.
Firma v uplynulých třech měsících v USA obohatila nabídku o dvě nová menu v ceně pěti dolarů. S konkurencí bojuje i zaváděním digitálních menu a pobočky zútulňuje dřevěnými stoly a křesly potaženými umělou kůží poznamenala agentura Reuters.
Akcie společnosti v premarketu posilovaly o 3 %, po zahájení obchodování ale zisk odepsaly a pohybují se v okolí -0,3 %.