Americká společnost dnes představila detaily své nové zpravodajské předplatitelské služby News Plus, herní předplatitelské služby Arcade a nové kreditní karty. Společnost také hodlá spustit novou videoslužbu, která by měla konkurovat Netflixu, Amazonu a kabelové televizi.
Zpravodajská služba bude stát deset dolarů (zhruba 230 Kč) měsíčně a bude zahrnovat zhruba 300 časopisů a několik velkých novin, včetně The Wall Street Journal a Los Angeles Times. uvedl, že inzerenti nebudou sledovat čtenáře uvnitř aplikace. To je rozdíl od a Googlu, které jsou také velkými internetovými zpravodajskými centry.
Společnost bude mít rovněž vlastní kreditní kartu s názvem Card. Karta v sobě bude mít zahrnuté mapy Applu, které budou ukazovat uživatelům, kde utrácejí peníze. současně dodal, že on nebude vědět, kde uživatelé utrácejí. Karta bude bez poplatků a nabídne cash back, tedy vrácení peněz z každého nákupu, ve výši dvou procent. Do konce roku by měla být dostupná ve více než 40 zemích.
Od letošního podzimu chce ve více než 150 zemích nabídnou herní předplatitelskou službu Arcade pro mobilní přístroje, stolní počítače a další přístroje v domácnosti. uvedl, že spolupracuje s firmami , Sega a Annapurna Interactive na nové herní službě, která nabídne více než 100 titulů a bude dostupná v obchodě App Store.
Televizní služba TV Plus by měla přinášet původní tvorbu, a to jak zábavné pořady, tak filmy. Firma si na představení nové služby pozvala mimo jiné hollywoodské celebrity Steva Carella, Reese Witherspoonovou a Jennifer Anistonovou. Nezveřejnila však žádné další podrobnosti, jako cenu či datum spuštění. Pouze uvedla, že služba bude k dispozici od podzimu s původními programy.
Analytici však varují, že přichází na tento trh příliš pozdě a považují podnik pro firmu za rizikový. Konkurenční služba má již 139 milionů předplatitelů po celém světě a podobné služby nabízí nebo se chystá nabízet řada dalších firem. S myšlenkou vlastní silné televize si pohrával již spoluzakladatel společnosti Steve Jobs, nestihl ji však dokončit do své smrti v roce 2011. Jeho nástupce, současný generální ředitel Tim Cook, vytvářel scénář nové služby téměř osm let.
Výhodou Applu v oblasti televize může být, že má dostatek peněz, více než 900 milionů aktivních iPhonů a skvělé výsledky v oblasti inovací, které mu vždy pomohly překonat konkurenty i v případě, že vstoupil na trh později. Zatím však není jasné, jak přesně se chce odlišit od konkurence, upozornila agentura AP.
Hlavní značkou a hlavním zdrojem zisku Applu je iPhone, jeho prodej však začal klesat. Firma proto hledá nové zdroje růstu a rozhodla se expandovat v oblasti digitálních služeb za předplatné. Příjmy firmy v segmentu služeb loni stouply o 24 procent na 37,1 miliardy USD. Na celkových příjmech firmy se tento sektor podílel zhruba 14 procenty, napsaly agentury AP a Reuters.