Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Porsche jako elektrický zachránce německých automobilek?

Porsche jako elektrický zachránce německých automobilek?

06.03.2019 11:11
Autor: Redakce, Patria.cz

„Porsche budoucnosti je tak tajné, že nesmí vyjet mimo firmu bez pečlivého maskování.“ Píše to Der Spiegel s tím, že vůz budí dojem, že jej pohání tradiční spalovací motor, ale to má jen zmást konkurenci. Ve skutečnosti jej totiž pohánějí dva elektromotory. I pro zaměstnance firmy je přitom nový model „kulturním šokem“, protože během celé své historie byla značka Porsche spojována s burácením výkonného spalovacího motoru. A „vysoké emise a spotřeba byly v postatě DNA této značky“.

Nový model znamená, že „Porsche už nekonkuruje značkám jako Ferrari, Maserati, BMW nebo Mercedes“. Nyní se jeho cílem stala Tesla, a proto chce mít firma v roce 2025 polovinu modelů poháněnou elektromotorem. O pět let později by již podle plánů firmy neměly z jejích výrobních linek sjíždět téměř žádné tradiční vozy.

„Jde o sázku v hodnotě miliard eur, která může přinést enormní možnosti, ale také rizika,“ píše Der Spiegel. Porsche by se mohlo stát ekologicky orientovaným výrobcem sportovních vozů a modelem pro ostatní německé automobilky. Stalo by se důkazem, že toto odvětví se po skandálech s dieselovými motory ponaučilo a nezaspalo přechod na elektromobilitu.

Problém je ovšem v tom, že Porsche se touto cestou vydává v období velké nejistoty. Nikdo neví, zda bude schopno prodat dostatečné množství elektromobilů. Někteří jeho skalní fanoušci se o této strategii vyjadřují se skepsí. K tomu prochází útlumem poptávka po automobilech jak v USA, tak v Číně. A pokud americký prezident Donald Trump uvalí na německé vozy dovozní cla, bude to tvrdá rána zejména pro Porsche, které v USA prodává více než čtvrtinu své produkce, ale nemá tam žádné výrobní kapacity.

Der Spiegel tvrdí, že Porsche může mít problém i kvůli své „dieselové“ minulosti, která souvisí s používáním upravovaných naftových motorů do vlastních SUV. Firma něco takového popírá, ale Der Spiegel například píše, že v červnu roku 2017 byla pečlivými testy v motorech SUV Cayenne prokázána přítomnost ilegálních zařízení. Společnost na to reagovala s tím, že pro výsledky testu nemá žádné vysvětlení.

Nyní Porsche plánuje investovat 6 miliard eur do elektromobility a jeho vedení používá slogan, podle kterého chce „do budoucnosti vjet bez emisí“. Der Spiegel uzavírá, že alespoň z čistě technického hlediska jsou elektrická Porsche schopna vyrovnat se jeho modelům se spalovacími motory. Například zrychlení těch prvních z nuly na 100 kilometrů za hodinu trvá méně než tři sekundy a „daleko vzadu jsou tak schopny nechat i konkurenci“.

Zdroj: Der Spiegel

 

Čtěte více:

Trump má dalšího nepřítele: elektromobily
28.12.2018 16:15
Larry Kudlow jako jeden z hlavních ekonomických poradců amerického pre...
Elektromobily se již brzy mohou stát černou dírou ziskovosti celého odvětví
04.02.2019 10:57
Společnost Tesla sice nedokázala ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku ge...
Až se zima elektromobilů zeptá…
12.02.2019 18:11
Mají elektromobily výrazně jiný potenciál v zemích, jako je Itálie, či...
Tesla uvedla na trh Model 3 za 35.000, prodávát bude jen online
01.03.2019 8:41
Americká společnost Tesla nabídne zákazníkům dlouho slibovanou verzi e...
Wojnar: V ČR bude za šest let chybět 3000 dobíječek pro auta
05.03.2019 16:25
V roce 2025 bude v Česku chybět zhruba 3000 dobíjecích stanic pro elek...

Váš názor
  • Kolik spáleného uhlí na 100 km
    06.03.2019 11:54

    Automobilky by konečně měly začít uvádět spotřebu elektromobilů. A protože nějaké kWh/100 km nám toho moc neřeknou, ať uvádějí kolik kilogramů uhlí musí spálit elektrárna, aby elektromobil mohl následně ujet 100 km. To by bylo fér, ne?
    Detective
    • Re: Kolik spáleného uhlí na 100 km
      12.03.2019 9:37

      Při obecném ústupu od spalování uhlí mi to moc smysl nedává. Navíc by se to muselo přepočítat pro každou zemi zvlášť, dle aktuálního energetického mixu.
      Scipio
    • Re: Kolik spáleného uhlí na 100 km
      06.03.2019 12:38

      Nespletl jsi se? Přece podle tvých dávnějších příspěvků již dávno měl vyrábět elektřinu skoro zdarma LENR studenou jadernou fúzí ne? Tak jaké pak uhlí. :)
      Drahokoupil
      •  
        12.03.2019 8:50

        Možná už se to blíží: https://e-catworld.com/2019/03/01/oyama-power-japanese-company-claims-successful-startup-of-cold-fusion-reactor/
        Orlus
        • Patent
          12.03.2019 9:03

          https://patentscope2.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019021959&tab=PCTBIBLIO&office=&prevFilter=%26fq%3DOF%3AWO&sortOption=Pub+Date+Desc&queryString=&recNum=11295&maxRec=3476518
          Orlus
      • levně prodal
        06.03.2019 16:38

        Účinnost spal. motoru 40-45% %, uhelné el 35-38%. Spal. motor může spalovat i vodík a uhlovodíky, a podle druhu paliva tak šetří více nebo méně emise CO2 (NOx ovšem ne). Elektromotor a hybridy můžou en. rekuperovat. Výkon uhelné elektrárny lze regulovat v rozmezí 70 -100%, obnovitelné zdroje nikoli, což je výzva pro akumulátorové el. vozy i hybridy. Elektromobil nepotřebuje mechanickou převodovku, může mít elektromotor na každém kole (mimo rezervu). Zvítězí uživatelsky a cenově lepší řešení, pokud ekoteroristé a populisté nebudou mít dostatečnou převahu. Překvapení a zvrat mohou přinést nové technologie, nikoliv však druhu perpetua mobile.
        lime
        • Re: levně prodal
          12.03.2019 9:06

          Jen doplnuji efektivita premeny energie uhelne elektrarny 45% je uz celkem hightech. Pri distribuci a nabijeni a regulaci elektr energie na pohyb jsou ztraty taky nezanedbatelne takze v pripade uhli je efektivita celeho retezce cca 30% vs aktualni efektivita spal motoru cca 44%.
          eple
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu