Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Zavedené firmy se snaží tančit, jak mileniálové pískají

Zavedené firmy se snaží tančit, jak mileniálové pískají

10.10.2018 10:55
Autor: Redakce, Patria.cz

Nejsou to jen starší lidé, kdo se až příliš snaží držet krok s dobou a mládím. Dlouho zavedené firmy také. Jen se podívejte na Procter & Gamble (P&G), jednu z největších firem na spotřební zboží, která letos zažádala u amerického patentového úřadu o obchodní značky LOL, NBD, WTF a FML, tedy zkratky, které se běžně používají v textových zprávách a na sociálních médiích. Pokud uspěje, plánuje tato 181 let stará firma použít tyto fráze k prodeji mýdel, čistidel a osvěžovačů vzduchu mladým. Tento patentový krok je tak snahou zůstat pořád v kurzu. Značí dychtivost této firmy nalákat spotřebitele z řad mileniálů.

Pro mnoho firem jsou mileniálové záhadou. KMPG, poradenská společnost, tvrdí, že skoro polovina neví, jak se ti, kteří se narodili mezi lety 1980 a 2000, liší od jejich starších protějšků. Může to být i tím, že se tyto rozdíly nafukují. Podle agentury na průzkum veřejného mínění Ipsos-MORI jsou mileniálové „nejpečlivěji popsanou skupinou, kterou jsme kdy viděli“. Spousta tvrzení o nich je zjednodušená nebo mylná. Například se často říká, že ignorují konvenční reklamy, ale ve skutečnosti je marketing slušně ovlivňuje.

Pod těmito falešnými dojmy se není proč divit, že je firmy někdy chápou špatně. V únoru americký pivovar MillerCoors přišel s Two Hats, lehkým ovocným pivem, které podle tohoto pivovaru mělo sedět chuti i peněženkám mileniálů (motto: „Dobré, levné pivo. Počkat, co?“). Spotřebitelé nic, pivo se stáhlo z regálů po 6 měsících. Ale některé stereotypy o mileniálech mají reálné kořeny. Firmy zjišťují, že tři prodejní přístupy skutečně fungují: transparentnost, zážitky a flexibilita.

Tři přístupy, jak se zalíbit mileniálům

Co se týče prvního z nich, tak tady vedou mladé značky. Například Everlane, online výrobce oblečení ze San Francisca, vede na poli oblečení. Jakou součást své filosofie „radikální transparentnosti“ předkládá podmínky, za kterých je každý kus oblečení vyrobený a kolik zisku generuje.

Některé velké společnosti podnikly radikální změny. ConAgra, americký gigant s jídlem, zjednodušil své recepty a odstranil všechny umělé přísady z mnohých ze svých pochutin i hotových jídel. Po letech klesajících tržeb znovu roste. A mileniálové tvoří 80 % přírůstku jeho zákazníků. „Získat tyto lidi je pro rostoucí značku naprosto zásadní,“ říká Bob Nolan, vice-prezident pro vhledy a analýzy u ConAgra.

Dávat přednost zážitkům před věcmi na mileniály také sedí. Online platformy jako Airbnb vydělávají na vkusu mladých, a to se týká okázalých dovolených, stravování v restauracích a „instagramovatelných“ aktivit. Ale platí to i pro některé tradiční firmy. V roce 2016 banka JPMorgan Chase vydala Sapphire Reserve, prémiovou kreditní kartu, která nabízí štědré odměny při utrácení za cestování a jídlo v restauracích. Tento produkt za 450 dolarů ročně, vnucovaný jako „karta na kumulování zážitků“, se stal hitem mezi bohatými mileniály, kteří tvoří více než polovinu držitelů karet.

Mladší spotřebitelé jsou také více zadlužení a mají méně aktiv i pracovního zabezpečení než předchozí generace. V tomto ohledu na flexibilitě záleží. Ally Bank, pobočka Ally Financial, bývalé finanční pobočky General Motors, například neúčtuje svým zákazníkům za běžný účet žádný poplatek, ani po nich nechce, aby drželi minimální bilanci. To jí zajistilo loajalitu mileniálů.

Obchodní modely se předělávají tak, aby seděly mileniálům, kteří mají fóbii ze závazků. Velké automobilky, včetně GM, Volvo a BMW nabízí předplatné služeb u svých aut, nabízejí přístup k novým vozidlům bez zdlouhavých finančních povinností.

Ale mnoho firem má na mileniály stále příliš homogenní pohled, říká Laura Beaudin z poradenské firmy Bain & Company. „Pokud chcete souznít se skupinou, která se pyšní diverzitou, pak nedává smysl mít univerzální řešení na všechno,“ říká. Některé firmy skutečně přijímají individualitu zákazníků – v květnu italská módní firma Gucci představila verzi populární kabelky a tenisek podle přání zákazníka jako součást kampaně s názvem Gucci DYI. Gucci údajně disponuje týmem zaměstnanců mladších 30 let, který radí svému šéfovi. Čekejte, že více firem jistého věku se bude inspirovat mládím.

Zdroj: The Economist

 
 
 

Čtěte více:

Víkendář: Láska se v Číně stává problémem i výnosným byznysem
11.08.2018 9:04
Čínská vláda dlouhé roky uplatňovala politiku jednoho dítěte a rodiče ...
Voda nad zlato
03.09.2018 18:35
Co tak asi mohou říci ekonomové k suchu, které posledních pár let nabí...
Francouzské egalité: Realita nebo fikce?
06.09.2018 16:57
V posledních desetiletích značně vzrostla nerovnost v příjmech v rozvi...
V hlavní roli sociální média. Jak rozhodují o tom, co je správné a co už ne
10.09.2018 13:46
V centrále Facebooku každé druhé úterý a v YouTube každý pátek se schá...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu