Americký výrobce sportovního zboží zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 15 procent na 1,1 miliardy dolarů (téměř 24 miliard Kč). Některé analytiky a investory však zklamalo, že firma dosáhla pouze mírného růstu marží a nezlepšila výhled pro příští rok. To vedlo ke zhruba čtyřprocentnímu poklesu ceny akcií podniku, napsala agentura Reuters.
Tržby společnosti v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, stouply meziročně o deset procent na téměř deset miliard dolarů. Firma předpověděla, že ve druhém finančním čtvrtletí dosáhne podobného růstu tržeb.
Společnost ve druhém finančním čtvrtletí spustila reklamní kampaň, jejíž tváří je hráč amerického fotbalu Colin Kaepernick. Ten před dvěma lety vyvolal v USA velké pozdvižení, když na protest proti rasové diskriminaci poklekl při hraní hymny před zápasem.
Generální ředitel Mark Parker po zveřejnění výsledků uvedl, že tato kontroverzní kampaň vzbudila "rekordní" zájem a podporuje tržby podniku. Některé analýzy již dříve naznačily, že kampaň je úspěšná, upozorňuje server BBC.