Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu

Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu

23.05.2018 12:22
Autor: Redakce, Patria.cz

Sephora dobyla srdce milionů milovníků krásy a agresivně expanduje po celém světě. Skrývá její příběh poučení i pro jiné obchodníky?

Koncept Sephory, kde si zákazníci mohou kosmetický výrobek vyzkoušet ještě před tím, než si jej koupí, zavedl v roce 1970 Francouz Dominique Mandonnaud. Následně se tento koncept replikoval do celého odvětví. Sephoru koupil v roce 1997 pařížský konglomerát LVMH ve snaze podpořit distribuci parfémů a kosmetických značek jako Givenchy a Yves Saint Laurent. Tenkrát měla Sephora 54 kamenných prodejen s 1500 zaměstnanci. Dnes má 2 300 prodejen a 30 000 zaměstnanců v 33 zemích světa. V USA je Sephora pro LVMH hlavním pohonem příjmů a představuje asi 45 % jeho byznysu.

V roce 1998 založila Sephora své první webové stránky a stala se tak jedním z prvních hráčů na poli e-commerce. Podle bývalé marketingové ředitelky Sephory Julie Bornstein byl klíčovým krokem přesun outsourcingu webových stránek do firmy. Zlepšení stránek se pak týkalo zejm. lepší vizualizace, informacích o výrobcích a nástrojů pro komunikaci s klienty. Co se týče mobilních aplikací, s těmi již Sephora trochu otálela. Svou první aplikaci uvedla v roce 2010.

Digitalizace 

V rámci strategie digitalizace bylo podle serveru Glossy pro Sephoru důležité vylepšení uživatelských profilů, které shromažďují jak online data, tak data z kamenných prodejen, upravení metrik spotřebního chování podle prodejů (např. kolik zákazníků se na produkty dívalo online a pak je koupilo v obchodě) a propojení benefitů z nákupů online i v obchodech (např. personalizovaná doporučení na produkty podle toho, na co se zákazníci dívali na internetu nebo v obchodě). Dále se rovněž snažila o propojení zážitku z nakupování v obchodě a na internetu.

Sephora se spojila s velkými technologickými firmami za účelem cíleného marketingu a personalizovaného nakupování. Společnost nedávno odstartovala kampaň na Facebooku, aby zvýšila zvědavost po nových produktech, a to za použití uživatelských preferencí. Díky Google Assistant umožňuje pomocí hlasu rezervovat si kosmetické služby, dělat si kvízy a poslouchat podcasty o kosmetice. Technologie lokalizace nabízí mapu prodejny, denní akce, online košík zákazníka a jeho seznam přání.

Inovativní aplikace 

V roce 2015 otevřela Sephora v San Franciscu laboratoř na inovace, které by jí pomohly využít technologie na webu, v mobilních aplikacích i v prodejnách. Tým cílí především na vzdělávání klientů o produktech a o způsobech aplikace. Například se správným výběrem barvy make-upu pomáhá aplikace Color IQ vyvinutá ve spolupráci s Pantone Color Institute - naskenuje barevný tón pleti zákazníka a určí nejvhodnější barvu make-upu. Platforma Skincare IQ z roku 2012 obsahuje kvízy, které pomohou vybrat pro klienty to nejlepší složení produktů péče o pleť. Nový patent LVMH umožňuje měřit elasticitu a pevnost pleti před, během a po kosmetickém ošetření. A další aplikací je Fragrance IQ, která pomáhá s výběrem parfému na základě dotazníku na digitální obrazovce v prodejně.

0

Kromě vývoje v oblasti technologických řešení cílí také Sephora na sociální sítě a komunitu uživatelů. Neustále vytváří čerstvý obsah, aby zapojovala své zákazníky do nejnovějších módních trendů. Denní obsah a lokalizované zprávy používá k propagaci produktů z limitovaných edic, slev a vzdělávacích materiálů. Opírá se tak o tři pilíře: vzdělávání, zábava a komunita. V roce 2014 přišla s Beauty Board, sociální sítí, která umožňuje uživatelům nahrát, sdílet, komentovat a označovat různé styly make-upu. Sephora byla rovněž jedním z prvních prodejců kosmetiky, kteří začali využívat tzv. chatboty. V listopadu 2016 přišla s botem pro Messenger, který zjednodušuje systém rezervací o pět kroků. Dosáhla tak nárůstu rezervací o 11%.

 

Konkurence a budoucnost

Největším rivalem Sephory v USA je síť prodejen s kosmetickým salonem Ulta Beauty, který propojuje drogerii s luxusními produkty. E-commerce této společnosti vzrostl v roce 2017 o 60 % a podíl v kategorii luxusu vzrostl z méně než 8 % v roce 2013 na více než 13 % v roce 2016. Novým rivalem by se mohl stát i Amazon, kde se očekává, že se agresivněji zaměří na zákazníky luxusní kosmetiky. Navíc už oznámil, že v červnu otevře Indie Beauty Shop. Další výzvou jsou i výrobci ekologické a bio kosmetiky, která roste na oblibě.

Dá se předpokládat, že Sephora bude rozšiřovat vývoj technologií zážitkového retailu pro své kamenné prodejny i nadále. Očekává se technologický rozvoj v oblasti chytrých zrcadel krásy, platforem k diagnóze pleti a s rostoucí oblibou domácí péče se dá očekávat rozvoj i v této oblasti.

Zdroj: CBInsights.com

 
 
 
 
 
 

Čtěte více:

Technologie vládnou mileniánům i investicím
06.04.2018 15:36
Apple, Amazon, Google, Facebook. Všichni tyto značky známe a jejich pr...
Obecná AI je daleko, svět ale změní i
18.04.2018 16:51
Hlavním vývojovým trendem příštích let nebude podle firmy Deloitte obe...
Trpíte technostresem?
21.04.2018 13:33
Všeho moc škodí. I připojení. Ti, co v přítomnosti moderních technolog...
Čína se díky technologiím posouvá k nové rovnováze, investoři z toho mohou profitovat
25.04.2018 6:05
Čínská ekonomika byla po celá desetiletí závislá zejména na investicíc...
Jak zkrotit infomonopolisty
17.05.2018 7:04
V moderní kapitalistické ekonomice oslavujeme inovace, které vytvářejí...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
17.07.2024
17:48Zlato a „kolaps reálných sazeb“
17:11Propad techů pokračuje, korekci živí strach z politiky  
15:25Johnson & Johnon ve čtvrtletí zvýšil tržby i zisk, překonal očekávání
15:13Výrobce brýlí EssilorLuxottica kupuje za 1,5 miliardy USD oděvní značku Supreme
14:12Dva bloky v Dukovanech postaví KHNP za nynějších 200 miliard korun za jeden, rozhodla vláda. Bude jednat také o Temelíně. Westinghouse chce KHNP soudně napadnout
13:32Než otevře Wall Street: Propad ASML a rotace z technologií do Russell 2000. Five Below, Bloom Energy  
12:00City Home Finance III, s.r.o: Oznámení úrokové sazby dluhopisu - 3. výnosové období
11:55Potraviny v Česku zlevňují nejrychleji v EU
11:53Míra inflace v EU v červnu zpomalila na 2,6 procenta, v Česku na 2,2 procenta
11:41Jakub Blaha: Nad ASML se stahují nevyzpytatelná geopolitická mračna  
11:35Akcie Adidas rostou o 5 % po zvýšení výhledu na rok 2024
11:33ASML prudce zvýšilo objednávky. Nizozemská společnost těží z přetrvávajcího zájmu o AI čipy
11:26Rotaci z techů táhne tvrdší postup proti Číně i Trumpův postoj k Taiwanu. Akcie klesají, dolar ztrácí  
11:13Místo injekce pilulka, nový lék na hubnutí posílá akcie Roche vzhůru
10:20Evropský účetní dvůr: Cíle EU v oblasti ekologického vodíku nejsou realistické
10:15Komentář: Ceny výrobců nepřekvapily, inflace bude dále klesat pod 2 %
10:07Trump řekl, že by si Tchaj-wan měl obranu platit sám, akcie TSMC oslabily
9:55Ceny v průmyslu v červnu opět vzrostly o procento, v zemědělství zpomalil pokles
9:07Rozbřesk: Letní výprodej koruny: úrokový diferenciál znovu v akci. T. Holub vidí prostor pro zvolnění tempa poklesu sazeb na 25bps
8:55Evropským trhům se nádech do zisků nedaří, nejvýraznější pokles futures věští americkému Nasdaqu  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Abbott Laboratories (06/24 Q2, Bef-mkt)
Blackstone Inc (06/24 Q2, Bef-mkt)
DR Horton Inc (06/24 Q3, Bef-mkt)
Novartis AG (06/24 Q2, Bef-mkt)
PPG Industries Inc (06/24 Q2, Aft-mkt)
7:00EQT AB (03/24 Q1)
7:00Nokia Oyj (06/24 Q2)
7:20Volvo AB (06/24 Q2)
12:05Domino's Pizza Inc (06/24 Q2)
14:15EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
22:00Netflix Inc (06/24 Q2)