Tržby nápojářské kupiny Kofola ČeskoSlovensko v minulém roce stagnovaly na 6,96 miliardy Kč a provozní zisk EBITDA se snížil o více než desetinu na 950 milionů Kč. Firma si vedla dobře na tuzemském trhu na Slovensku a opět silně rostla v adriatickém regionu. Zátěží bylo Polsko. Ukazují to výsledky hospodaření, které skupina představila dnes po zavření trhu.
Celkové tržby společnosti klesly v loňském roce o 0,5 %. Bez Polska se ovšem zvýšily o 8,6 %.
Na samotném polském trhu zaznamenalo hospodaření firmy meziroční pokles tržeb o 28 %. Hlavní příčinou byl stále pokles v segmentu privátních značek a stavba nového byznysu. Pozitivním signálem je nicméně podle Kofoly fakt, že meziroční pokles tržeb je i přes náklady na modernizaci a koncentraci výroby nižší než v předcházejícím roce.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. V roce 2017 společnost koupila polského výrobce ovocných a bylinných produktů Premium Rosa.
Letos již skupina oznámila akvizici českého výrobce bylinných čajů Leros. Převezme všechny jeho výrobní kapacity i všech více než 90 zaměstnanců.
Titul dnes na pražské burze zavíral nižší o 0,49 % na 408,00 Kč za akcii.
Vývoj akcií na pražské burza za posledních 5 let (k 22. březnu 2018):
Zdroje: Kofola, Patria.cz, ČTK