Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Přichází Kingdom Come: Deliverance. Na financování se podílel i crowdfunding

Přichází Kingdom Come: Deliverance. Na financování se podílel i crowdfunding

13.02.2018 8:50, aktualizováno: 13.2. 16:19
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Tuzemské herní studio Warhorse v úterý po několika letech odkladů vydává svou zásadní hru Kingdom Come: Deliverance. Část peněz, přes 1,1 milionu liber (cca 31,5 milionu korun), na jeden z nejdražších českých herních titulů vývojáři získali od fanoušků prostřednictvím crowdfundingového financování. Vyplývá to z údajů Warhorse Studios.

Ve Warhorse Studios má většinový podíl 70 procent finančník Zdeněk Bakala. Podle informací v médiích byly celkové náklady na hru ve stovkách milionů korun a většinu zaplatil právě Bakala.

Kingdom Come patří do skupiny tzv. RPG (role playing game) her. Odehrává se jako reálný příběh ve středověkém Česku, zmítaném válkami a nepokoji. I když hra vznikla v českém studiu, vyjde v angličtině bez kompletní české lokalizace, pouze s českými titulky.

Launch party with the whole team and all the people who helped to make it happen! pic.twitter.com/hkHO1tvJrJ



Kingdom Come bude podle odborníka na tuzemský herní trh Martina Bacha patřit mezi nejdražší hry, které kdy v ČR vznikly. Z hlediska nákladů bude zhruba na stejné úrovni jako Mafia II (vývojářem je 2K Czech) nebo série Arma (Bohemia Interactive Studio).

"Moc velkých projektů typu KCD u nás samozřejmě nevzniká a mnohem častější jsou finančně méně náročné projekty. Ale několik let je ve vývoji například hra DayZ od Bohemia Interactive, u které si troufám říct, že už Kingdom Come: Deliverance rozpočtem překonala a k vydání má stále poměrně daleko. Finančně rozmáchlejší tituly pak dělají třeba i Madfinger Games nebo Craneballs, ale v obou firmách na hrách pracují spíše desítky než stovky lidí," řekl ČTK Bach.

Kingdom Come: Deliverance vychází na PC, Xbox One a PlayStation 4. Cena v předprodeji začíná na zhruba 1300 .

 
 
 
 

Trochu podrobněji

Nová hra, jejíž vydání se několikrát odložilo, se odehrává v Čechách v době panování Václava IV. Vznikla ve studiu Warhorse vývojáře Daniela Vávry, který už před více než 15 lety stál u zrodu asi nejúspěšnější hry českého původu, trilogie Mafia. Ta vznikla pod jeho vedením ve firmě Illusion Softworks, první díl se na trhu objevil v roce 2002. Akční hry se prodalo přes dva miliony kopií, hráče zaujala kvalitním příběhem připomínajícím legendárního Kmotra, dabingem i propracovaným prostředím.

Díky úspěchu hry se o brněnskou společnost začala zajímat zahraniční herní studia a začátkem roku 2008 se ocitla v rukou amerického gigantu Take-Two Interactive Software a přejmenovala se na 2K Czech. V roce 2010 přišel druhý a podobně úspěšný díl Mafie, kterého se po celém světě prodalo téměř 3,5 milionu kopií pro počítače i herní konzole. Zatím poslední třetí díl Mafie přišel na trh předloni a jeho prodej už loni v únoru překonal hranici pěti milionů.

Mafia nebyla prvním i v zahraničí úspěšným titulem Illusion Softworks, už v roce 1999 zaujala jiná akční hra Hidden and Dangerous, inspirovaná působením britské speciální jednotky SAS za druhé světové války. Hry i jejího pokračování z roku 2003 se prodaly přibližně dva miliony kopií. Illusion Softworks se společně se studiem Pterodon (později jej pohltila) podílela i na dalším úspěšném válečném titulu Vietcong, odehrávajícím se za války ve Vietnamu.

Druhým českým studiem, které dosáhlo celosvětového úspěchu (a na rozdíl od Illusion Softworks dodnes zůstalo v rukou svých zakladatelů, bratrů Ondřeje a Marka Španělů) je Bohemia Interactive. Prorazilo už v roce 2001 hrou Operation Flashpoint, tedy simulací válečného konfliktu mezi SSSR a Západem, které nabídla do té doby nevídanou interakci s prostředím. Z ní čerpá nejen dodnes vycházející série podobných her ArmA, ale i taktický simulátor pro armády řady zemí včetně USA.

Od českých herních vývojářů nepocházejí jen akční tituly, ačkoli ty jsou podle počtu prodaných kopií výrazně úspěšnější. Velkou pozornost vyvolalo například Machinarium z roku 2009, dobrodružná hra ve které malý robot Josef zachraňuje ze spárů nepřítel přítelkyni Bertu. Získala na čtyři miliony zákazníků (jak na počítačích a konzolích, tak v mobilních telefonech nebo tabletech) hlavně svým originálním designem, vycházejícím z ruční kresby.

Mezi úspěšné tituly pro klidnější hráče patří i Euro Truck Simulator z roku 2008 a jeho o čtyři let mladší pokračování od společnosti SCS Software. Jde o simulátor kamionové dopravy, ve kterém je možné vybudovat si vlastní logistickou firmu. Stejní vývojáři stojí nejen za hrou American Truck Simulator z roku 2016, ale i řadou dalších titulů, které vycházejí ze světa velkých dopravních prostředků.

Českou stopu mají i úspěšné hry určené primárně pro mobilní zařízení. Desítky milionů lidí si například stáhly titul Dead Trigger a jeho pokračování (vyvinulo je studio Madfinger Games), ve kterých má hráč za úkol bránit se útokům nemrtvých tvorů. Mírnější zábavu vytvářejí programátoři firmy Geewa, který slavila celosvětový úspěch s mobilním kulečníkem Pool Live Tour. Kromě her pro mobily a tablety vyvíjí tato společnost například hry pro prostředí Facebooku.


Čtěte více:

Evropská startupová scéna roste, narodí se příští gigant u nás?
07.12.2017 13:07
Evropské startupy jsou na dobré cestě překonat za rok 2017 hranici 19 ...
První startupový exit O2 v historii: Skrze akcelerátor BOLT operátor odešel s Taxify
20.12.2017 9:25
Operátor O2 prodal svůj podíl v estonské přepravní platformě Taxify za...

Váš názor
  • Palec nahoru
    13.02.2018 20:08

    Pekny clanek, dik za souhrn. Ze se prodalo 4 miliony Machinaria od Amanita Design jsem netusil. Preju jim uspech, jejich hry, ted naposledy Samorost 3, jsou masterpiece.
    Tuvok
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data