Americký retailový gigant ukazuje, že se nové konkurence ze strany online prodejců nebojí. Celkové tržby meziročně pokročily o 4 procenta na 123,2 mld. USD, což je o 2 mld. USD více, než s čím počítal trh. Hrubá marže se bohužel meziročně zúžila o 30 bps na 25,05 %, což trochu snížilo pozitivní překvapení na čistém zisku na akcii. Ten meziročně narostl jen o 2 procenta na 1,0 USD, což je jen o 2 centy více, než udával konsensus. O další 3 centy dolů se pak postaraly hurikány. Vygenerované volné cashflow činilo 3,2 mld. USD a překonalo všechna očekávání.
Bližší obrázek o vývoji nám poskytnou dvě provozní metriky – same-store-sales (tržby z prodejen otevřených déle než jeden rok) a tržby z amerického internetového prodeje. Metrika same-store-sales dosáhla nečekaně solidního meziročního růstu o 2,7 % (konsensus 1,9 %). I po odečtení hurikánů, které přispěly k růstu 30 až 50 bps, tedy musíme konstatovat velice pozitivní vývoj. Internetový prodej, jehož rozvojem se brání Amazonu a jemu podobným, se začíná stabilizovat a meziročně přihazuje ke svým tržbám 50 % (v předešlém kvartálu +60 %).
Vzhledem k pozitivním výsledkům management vylepšuje výhled pro tento rok. Čistý zisk na akcii by se měl nově dostat do intervalu 4,38 – 4,46 USD (doteď 4,3 – 4,4 USD). Konsensus 4,38 USD se tak nachází na spodní hranici tohoto rozmezí.
Akcie reagují velice kladně a posilují o téměř 8 %.