Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
O e-náklaďácích se moc nemluví. Segment ale nabízí atraktivní příležitosti

O e-náklaďácích se moc nemluví. Segment ale nabízí atraktivní příležitosti

05.11.2017 12:28
Autor: Pavel Daniel

Zatímco v segmentu osobních elektrických aut se v posledních měsících globální značky předhánějí v úsilí o pozornost zákazníků sebemenší maličkostí, segment elektrických nákladních aut zůstává zdánlivě mimo pozornost. Jak ale upozornila agentura Reuters nabízí segment mnohem lákavější příležitosti, a to nejen kvůli tomu, že vlna zákazů vjezdu dieselových motorů se začíná přes planetu Zemi valit doslova jako tsunami.

Zákazy vjezdu do měst pro dieselové motory, zpoplatňování infrastruktury pro vozidla, která mají horší, než požadované ekologické parametry a stále důraznější snaha o zpřísňování podmínek pro znečištění městských oblastí jsou klíčové faktory, proč se podle odhadů Reuters v nejbližší době spustí i vlna zavádění elektrických motorů (EV) v oboru nákladních vozidel. A to i přes dnešní známé bariéry. Pokud se podaří například vyřešit výdrž a kapacitu baterií mají být v příštích desetiletích velmi zajímavé modely pro dodávky, pick-upy, taxíky a další příležitosti pro hustě obydlené městské oblasti.

Na automobilové přehlídce v Tokiu, která se nyní otevřela, představila automobilka Nissan Motor Co, přední výrobce EV aut a výrobce modelu Leaf, vůbec světově nejprodávanějšího elektrického auta, koncepční model svého elektrického dodávkového vozu e-NV200, určeného k přepravě chlazených potravin do restaurací a domácností. Podle zástupců Nissanu jde o řešení, které může pomoci zásadně řešit typický problém: Jak totiž budou podnikatelé například v segmentu potravin a jídla řešit problém s vjezdem do měst, když pro ně bude platit zákaz vjezdu? „Není jiná možnost, než být „elektrický“, odpovídá Ashwani Gupta z automobilového sdružení Nissan - Renault.

Nissan plánuje uvedený model začít prodávat příští rok v Japonsku a v Evropě nabízí společně s Renaultem už elektrické dodávky. Model e-NV200 bude představen i v Číně, údajně v blízké budoucnosti. Čeká se totiž doslova „exploze" poptávky po takových autech právě v Číně. O tom, že se v segmentu elektrických nákladních aut opravdu něco děje, svědčí údajně i další aktivity. Ford Motor například oznámil záměr spuštění programu elektrických dodávek s čínským partnerem Jiangling Motors Corp (JMC).

Společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus, která je vlastněná německým Daimlerem, začala prodávat elektrický lehký nákladní vůz eCanter ve Spojených státech, Evropě a Japonsku, kde se zaměřuje na doručovací služby. A zahálet nechce ani Toyota Auto Body, dceřiná společnost Toyota Motor, která nabídne zákazníkům dodávkový vůz LCV D-Cargo. Vítejte v elektrické automobilové budoucnosti!

 
 
 

Čtěte více:

Neznečistí elektromobily planetu nakonec více, než současná auta?
19.10.2017 19:11
Celou diskusi kolem globálního oteplování si můžeme celkem přehledně r...
Výsledky Volva suverénně předčily odhady a akcie rostou na historický vrchol (komentář analytika)
20.10.2017 12:25
Výrobce nákladních automobilů a stavebního vybavení opět dokázal hravě...
Summary: Zděšení z GE, rozpaky nad Daimlerem, ale i nadšení z Volva
20.10.2017 17:31
USA General Electric Průmyslový koncern utržil 33,5 mld. USD, meziro...
Americký automobilový lídr ve ztrátě. Musel doplácet za prodej Opelu, jinak by byl ziskový
24.10.2017 16:08
Americká automobilka číslo jedna General Motors sice nyní oznámila čtv...
Americké automobilky se spojují proti Trumpovi, který chce vystoupit z NAFTA
25.10.2017 17:37
Firmy z automobilového průmyslu vytvořily novou koalici, která chce tl...
Ford vsadil na SUV, pick-upy a cross overy. Zatím se to vyplácí
26.10.2017 13:41
Akcie automobilky Ford Motor v pre-marketu atakují téměř dvouprocentní...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu