Delta Air Lines (DIP)
Souhrn: Výbornou zprávou je růst tržeb, jenž se po dvou letech dostává z červených čísel do kladných hodnot. Rostoucí nákladové položky nicméně nepouštějí čistý zisk na akcii nad tržní konsensus a zabraňují tak aerolince naplno těžit z rostoucích cen letenek. Akcie po otevření trhu klesají o 2 %.
Výsledky amerických aerolinek se držely striktně v linii tržních odhadů ve všech aspektech. 3% meziroční růst na 10,8 mld. USD byl určitě vítanou změnou proti předešlým zhoršujícím se kvartálům. Stejný příběh nám vypráví také ostře sledovaná metrika PRASM, která by se dala zjednodušeně označit za jednotkové tržby a jež meziročně narostla o 2,5 % (-0,5 % v předešlém kvartálu). Management se tím trefil do svého předpokladu 1% až 3% zlepšení. Daleko horší to však bylo v nákladových položkách. V tomto kvartálu rostly obě hlavní položky (palivo i mzdové náklady). Po odečtení paliva se růst jednotkových nákladů (CASM-ex Fuel) dotkl hranice 7,3 % yoy (+6 % yoy v předešlém kvartálu), odkud by se měl dle managementu pomalu vracet dolů. Nepříjemná zpráva je to hlavně proto, že rostoucí náklady zabrání aerolince naplno těžit z výhod rostoucích cen letenek a konečně se snižující nadkapacity. Čistý zisk na akcii o hodnotě 1,64 USD (+12 % yoy) téměř dotáhl na tržní konsensus. Po odečtení jednorázových položek (bouře nad Atlantou, příspěvek do zaměstnaneckých fondů….) se čistý zisk na akcii dostává na 1,68 USD.
Pro další kvartál předpokládá management růst jednotkových tržeb (PRASM) o 2,5 % až 4,5 %, zatímco trh se upíral až k hodnotě 5 %. Provozní marže by se měla nacházet mezi 18 % až 20 % proti současným 18,5 %. Další aerolinkou v pořadí, jež se bude snažit prokázat, že se tento sektor dostává z nejhoršího ven, je United Holdings (19.7.).