Společnost oznámila výsledky hospodaření za 1. čtvrtletí roku 2017. V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %.
uvedla, že značka UGO, největší skokan v portfoliu skupiny, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 milionů korun. plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.
Podle Daniela Buryše, finančního ředitele skupiny nejvíce hospodaření ovlivnila pokračující rekonstrukce businessu firmy v Polsku, investice do mezd zaměstnanců, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení produktů Kofoly. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Tržby v ČR a na Slovensku vykázaly stabilní trend.
Podle Daniela Buryše sice nemůže ovlivnit ceny surovin, ale chce dotáhnout změnu kurzu v Polsku. Tyto vlivy budou podle něj hospodaření Kofoly pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Z výhledu navíc vyplývá, že ani to nemění nic na tom, že priority Kofoly pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice, chorvatského Studenacu, do skupiny . „Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit,“ konstatoval Daniel Buryš.
Značka UGO, která je zavedená v 75 barech s fresh nápoji a saláty, několik kvartálů po sobě generuje rostoucí tržby. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 milionů korun. V souvislosti se značkou UGO ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit.