Poptávka po luxusu znovu roste. Je to kvůli čínským zákazníkům, kteří už nenakupují pouze na dovolených, ale i u sebe doma, a díky sílícím internetovým prodejům, před kterými luxusní značky dříve „ohrnovaly nos“. Svými výsledky, které předčily i ty nejoptimističtější odhady, to dokazuje koncern Kering, vlastnící například značku Gucci.
Společnost Kering, která vlastní luxusní značky Gucci, Yves Saint Laurent a Bottega Veneta, překvapila výrazným růstem prodejů za letošní první kvartál. Upravené tržby koncernu rostly o skoro 28 procent oproti stejnému období minulý rok, přičemž analytici oslovení agenturou Bloomberg očekávali jen 13procentní růst.
Tahounem koncernu byla značka Gucci, jíž narostly upravené prodeje o 48 procent. Podle agentury Bloomberg se jedná o nejsilnější čtvrtletí za více než dvacet let. Nejlépe se luxusní značce dařilo v západní Evropě, kde k vyšším prodejům přispěli jak turisté, tak místní. Solidní růst zaznamenala také Asie a Čína především – jak podotýká list Financial Times, čínští spotřebitelé mají čím dál větší tendenci kupovat luxusní zboží doma spíše než při výletech na Západ. Výrazně pozadu v prodejích ale nezůstala ani Severní Amerika.
Finanční ředitel Keringu Jean-Marc Duplaix v konferenčním hovoru podle agentury Bloomberg uvedl, že úspěchu Gucci pomohla především větší návštěvnost obchodů a prestiž značky. Kering ale také podle své prezentace dokázal těžit i z tržeb na internetu – ty se zvýšily o 86 procent.
Právě na internetové prodeje se firmy s luxusním zbožím čím dál více zaměřují. Nedávno tak například oznámil uzavření obchodu na newyorské Fifth Avenue Ralph Lauren, který chce více investovat do internetových obchodní platforem. Tématu jsme se věnovali ZDE.
Dobře se vedlo i ostatním značkám
Značka Yves Saint Laurent si také vedla celkem dobře, když jí příjmy meziročně rostly o třetinu, zejména v Asii a západní Evropě, přičemž bestsellery se staly modely z letní kolekce. Návratem k růstu překvapila analytiky i poslední velká luxusní značka Keringu Bottega Veneta zaměřující se na kožené zboží. Tržby jí rostly o dvě procenta, hlavně díky dámské obuvi.
Tržby výrobce sportovního oblečení a obuvi rostly o 15 procent a vůbec poprvé se vyšplhaly nad miliardu eur za čtvrtletí. Jak podotkl list Financial Times, rezignace šéfa Keringu na pozici místopředsedy představenstva Pumy obnovila spekulace, že se koncern možná pokusí sportovní značky zbavit, neboť nezapadá do jeho celkového portfolia.
Výsledky Keringu poukazují na po několika letech zvyšující se poptávku po luxusním zboží, přičemž ji opět vede čínská poptávka. Výrobci luxusních produktů se však také pomalu učí těžit z prodejů přes internet, kterých se v minulosti stranili.
Zdroj ilustračního obrázku: Kering