Až 36 % veškerých portfoliových investic v USA u tzv. generace „dětí milénia“ představují investice do ETF fondů. Říká to alespoň průzkum amerického nezávislého výzkumného střediska Pew Research Center, který citoval deník Wall Street Journal. Děti milénia, také označované jako „generace Y“ nebo v angličtině jako „millenials“, jsou generací narozenou mezi začátkem osmdesátých a první polovinou devadesátých let. Pew Research Center tuto generaci definoval jako všechny, kterým v roce 2015 bylo mezi 18 a 35 lety. ETF fondy jsou obchodovatelné pasivní fondy sledující akciové indexy nebo jednotlivá odvětví. V posledních letech zažívají boom.
A přestože děti milénia letos do ETF investovaly o 5 % méně, než minulý rok, generace Y má v investicích do ETF stále náskok před ostatními generacemi, u kterých investice do ETF fondů představují jen 23 % celkových investic. Dvě třetiny dotazovaných dětí milénia navíc v průzkumu brokerské společnosti Charles Schwab uvedly, že v příštím roce hodlají do ETF investovat ještě více peněz. Pro Wall Street to jsou zajímavá čísla, hlavně vzhledem k tomu, že tato generace jednou podle odhadů zdědí 30 bilionů dolarů.
Podle vyjádření šéfa výzkumu Nasdaq Global Indexes Dava Gedeona pro WSJ děti milénia na ETF produktech přitahuje možnost investovat do různých odvětví namísto to jednotlivých akcií. ETF tak lépe rozprostírají riziko a zároveň jsou na ozdíl od klasických podílových fondů obchodovatelné stejným způsobem, jako akcie. To generaci, která podle deníku WSJ raději obchoduje přes aplikace v chytrých telefonech, než aby se setkávala osobně s makléři, vyhovuje.
Zajímavostí je, že na konci minulého roku koneckonců přišel americký poskytovatel ETF fondů Global X s ETF fondem zaměřeným přímo na tuto děti milénia. Produkt jim umožňuje investovat do aktiv společností, ke kterým má tato generace největší pouto – tedy do sociálních sítí, technologií, lifestylu a módních značek. Server Bloomberg to tenkrát sarkasticky komentoval slovy, že děti milénia mají konečně příležitost investovat do „toho, co mají nejraději – do sebe samotných.“