Server Bloomberg přinesl na začátku tohoto měsíce zprávu o tom, že se Alphabet resp. Google připravuje na uvedení svojí vlastní kabelové služby přes YouTube.
Již jsme se dočkali YouTube Red, kde si mohou uživatelé zaplatit malý poplatek za to, že se jim nezobrazuje reklama, mohou si videa ukládat off-line, přehrávat hudbu v mobilu na pozadí nebo sledovat originální filmy a seriály z řady YouTube Red Originals.
Nová služba by měla přinést obsah kabelovek na YouTube. Tu připravuje Google ale třeba i . Snaží se tak nastoupit již do solidně rozjetého vlaku, kde mašinu pevně řídí a další služby. Bloomberg uvedl, že se YouTube snaží dohodnout s Comcastem, NBC Universal, Viacomem, Foxem nebo .
Jednání, zdá se, nikam příliš nevedou. Producenti nechtějí licencovat svůj obsah, aby mohl být umístěn na YouTube. Společnosti jako Google a budou jistě říkat, že oni jsou přesně ti správní distributoři, protože mají největší technologické zdroje a přístup k velkému množství konzumentů obsahu. To ovšem samozřejmě mají sami producenti také. Nechtějí se samozřejmě vzdát případné části marže, kterou by museli v případě licencování slíbit distributorům. Navíc údajnou nezkušenost s distribucí obsahu mohou snadno rozbít argumentem provozování svojí vlastní služby s názvem Hulu. Tím, by veškeré námitky Google a měly být umlčeny.
Ukazuje se tak, že trend přechodu od klasických kabelovek na přenos obrazu přes internet nebude pro technologické giganty místo, kde by se mohli uchytit. Jejich výhodou je silné technologické zázemí, ovšem klíčem k celému trhu je obsah a tak esa stále drží v ruce producenti jako , a další. Zdá se tak, že tržby z prodeje obsahu se nestanou další složkou příjmů těchto technologických gigantů. Jediným možným řešením pro tyto giganty by byla produkce vlastních televizních seriálů a filmů, ale to už je mnohem složitější.
YouTube pracuje na nějaké formě online kabelovky již od roku 2012, ale právě v posledních měsících toto volání po této službě údajně uvnitř Google doznalo na hlasitosti. Stejně tak v i v Amazonu.
Zdroj: Motley Fool, Bloomberg