Evropa:
Německá automobilka (DIP) dnes představila konsolidovaná čísla za loňský rok. Tržby meziročně stouply o 5,4 % na 213,3 mld. EUR, což odpovídá konsensuálnímu odhadu. Příjemně překvapil upravený provozní zisk ve výši 12,8 mld. EUR. Negativem je snížení dividendy na 0,17 EUR (u preferenčních akcií). zároveň navýšil objem rezerv na krytí případných nákladů spojených s emisním skandálem. Celková částka na mimořádné položky činí 16,2 mld. EUR, z čehož velká většina připadá právě na rezervy ke krytí „emisních nákladů“. Dříve oznámený objem rezerv dosahoval 6,7 mld. EUR. Automobilka na letošní rok počítá s poklesem tržeb o 5 % proti loňsku. Provozní marže by se měla pohybovat v pásmu 5 – 6 %.
Výsledky (DIP) naleznete ZDE.
USA:
Tržby v prvním čtvrtletí meziročně klesly o procento (+3 % ex-FX) na 5,9 mld. USD a mírně překonaly očekávání. Zlepšení zaznamenaly franšízy, naopak vlastní restaurace táhla top-line čísla níže. Nadále pak pokračuje trend úpravy mixu směrem právě k franšízám. Další informace k tržbám – měřeno metrikou „same stores sales“ (započítávají se pouze restaurace otevřené alespoň 13 měsíců) tržby meziročně rostly o 6,2 %. V USA hodnota vyšplhala na 5,4 %, což odráží úspěch celodenní nabídky snídaní a uvedení McPick 2. Zatímco snídaně dlouhodobě patří k maržově atraktivnějším produktům řetězce a slaví dlouhodobě úspěch, McPick 2 je prozatím velkou neznámou. Jedná se o možnost složit si “vlastní menu o dvou chodech” z nabídky předdefinovaných produktů. Cena dosahuje 5 USD. Managementem deklarovaný úspěch produktu bychom prozatím příliš nepřeceňovali. Snaha navýšit průměrnou útratu je pochopitelná, avšak pravdou taktéž je, že se McPick 2 svou novou cenou (dřive stál 2 USD při výběru z levnějšího sortimentu) řadí nad úroveň konkurentů (Burger King i Wendy´s s nabízí obdobnou variantu za 4 USD). Zisk na akcii dosáhl 1,23 USD a o 7c překonal odhady.
Výsledky naleznete ZDE.
Výsledky Alphabet (DIP) naleznete ZDE.