Největší světový luxusní holding se i přes svou několikrát prokázanou odolnost vůči klesající poptávce po luxusních produktech stal další obětí skomírajícího luxusního odvětví. Po pátečním zklamání plynoucího z výsledků milánského módního domu i tržby pařížského holdingu za první čtvrtletí zaostaly za očekáváními trhu a to z velké části vlivem poklesu v evropském cestovním ruchu po teroristických útocích na starém kontinentě.
Tržby luxusního holdingu v prvním čtvrtletí vyjma akvizic a pohybů měnových kurzů stouply o 3 procenta. Tento vývoj byl však zklamáním pro analytiky, kteří v průměru počítali s růstem tržeb tempem 4,1 procenta, ale i znakem sestupného trendu oproti 5procentnímu růstu v předchozím kvartále. V největší divizi módy a koženého zboží příjmy nezaznamenaly žádnou změnu, i ty tak zklamaly tržní odhad 2,5prcentního růstu.
Ačkoliv se v sektoru luxusního zboží dal považovat i díky diverzifikaci svého portfolia značek za titul odolný vůči uvadající poptávce, která tolik uškodila hlavně konkurentům spoléhajícím se na asijské trhy, jako je , která zveřejnila nejnižší zisk za posledních pět let a chystá se tak zavírat další butiky, poslední čtvrtletí ukazuje, že ani největší luxusní holding není vůči tržním podmínkám imunní. Teroristické útoky v Paříži a v Bruselu a nové požadavky na biometrická víza poškodily turistický ruch a odrazily se tak na evropských tržbách. Nepomáhá samozřejmě ani kolabující poptávka v Číně a Hongkongu, kde společnosti ze sektoru luxusu omezuji plány na expanzi.
Výkonnost v asijském regionu podle byla „různorodá“. Francii, která tvoří zhruba 10 procent tržeb holdingu, uškodil terorismus. K růstu tržeb v prvním kvartále tak holdingu, jehož vlajkovou lodí je Louis Vuitton, pomohly hlavně vzrůstající tržby za šampaňské v Evropě a poptávka po luxusních hodinkách a parfémech. Dařilo se i americkým prodejům koňaku Hennessy.
Celkové tržby v prvním letošním čtvrtletí vzrostly o 4 procenta na 8,62 miliardy eur a zůstaly tak jen mírně pod analytickými odhady. Celý holding Moet Hennessy Louis Vuitton je tak velký a jeho divize koženého zboží dosahuje takových rozměrů, že ji lze považovat za jakéhosi zástupce odvětví luxusního zboží a to je, jak se zdá, na ústupu. Na nepříliš povzbudivé výsledky reagovaly poklesem nejen akcie , ale i dalších společností z luxusního sektoru. Akcie Louis Vuitton ztratily až více než 3 procenta, poté část ztrát umazaly a odepisují přes 2 procenta. Propadem reagovaly i akcie . Ty ztrácejí přes 2 procenta. Spadl i , který však většinu ztrát umazal na bezmála jedno procento.
Zdroj: BBG, CNBC, FT