Navzdory celkem obtížné situaci v luxusním sektoru dokázal největší světový luxusní holding v loňském roce ziskem překonat očekávání trhu. K lepšímu než předpokládanému výsledku holdingu , jehož vlajkovou lodí je světoznámá značka Louis Vuitton, pomohly prodeje módy a koženého zboží v posledním loňském čtvrtletí spolu s rozsáhlým portfoliem značek a skupin produktů od módy a doplňků až po šampaňské. Zatímco klesala kupní síla zákazníků z Blízkého Východu a Ruska kvůli padajícím cenám ropy a kolaps akciového trhu v Číně narušil důvěru spotřebitelů největšího trhu luxusního zboží na světě, propady dokázala vykompenzovat růstem tržeb v jiných regionech. Nicméně výsledkům pomohl do značné míry vývoj měnových kurzů, konkrétně slabost eura proti dolaru a čísla na srovnatelné bázi společnost nezveřejnila.
Luxusní skupina ohlásila za poslední rok růst zisku z opakujících se operací o 16 procent na 6,61 miliardy eur, analytici přitom počítali pro dané období se ziskem 6,5 miliardy eur. Jen ve čtvrtém kvartále tržby pařížského holdingu stouply na organické bázi o 5 procent, což byl opět výraznější růst, než 3,9 procent odhadovaných analytiky. Nejsilnějšími trhy byly v loňském roce pro Evropa, USA a Japonsko. Tržby ve čtvrtém kvartále v Japonsku stouply o 12 procent, v Evropě o 6 procent a ve Spojených státech o 5 procent. Tržby na domácím francouzském trhu, které představují 10 procent celku, se po listopadovém propadu v návaznosti na teroristické útoky v Paříži až o 50 procent vrátily téměř do normálu.
Vlajková značka pařížské společnosti Louis Vuitton zaznamenala poté, co prošla obnovou, růst a podle slov představitelů společnosti zažila doslova pozoruhodný rok. V divizi hodinek a šperků poptávka po klenotech Bulgari vykompenzovala slabší prodeje hodinek. V sektoru luxusních alkoholických nápojů zase prodeje šampaňského Krug a Veuve Clicquot pomohly vyrovnat menší spotřebu X.O. koňaků v Číně.
Právě prodeje drahého alkoholu či hodinek v Číně nebo Hongkongu táhly dolů tržby mnoha konkurenčních luxusních značek, nicméně bezpochyby těží ze širokého spektra značek i produktů, kde růst v jedné kategorii pomáhá vyrovnat případný pokles v kategorii jiné. Navíc expozice tržeb největšího luxusního holdingu na Čínu není tak výrazná jako u jiných konkurenčních značek. Ředitel holdingu Bernard Arnault věří, že skupina dokáže i v nadcházejícím roce překonávat konkurenci v luxusním sektoru a to navzdory nejistému podnikatelskému klimatu v odvětví.
Zdaleka největší divizi tvoří móda a kožené zboží, která představuje více než třetinu tržeb a dokonce více než polovinu zisku před úroky a zdaněním. Čtvrtletní tržby za poslední kvartál loňského roku v divizi značek jako jsou Fendi, Celine nebo Givenchy stouply o 3 procenta při očekávaném růstu o procento. V e sledovaném období rostla o 3 procenta i divize hodinek a šperků, jenomže očekáván byl její nárůst o 8 procent. Prodeje hodinek byly zasaženy mimo jiné i opatrným chováním nákupčích multi brandových obchodů ovlivněným poklesem nákupů bohatých Asiatů například v Evropě.
Akcie dnes připisují více než 7 procent.
Zdroj: BBG, RTRS