V německém Wolfsburgu dnes bude jednat dozorčí rada německého automobilového koncernu , který se potýká s rozsáhlým skandálem kolem falšování emisních testů. Podle zdrojů agentury Reuters rada schválí první škrty v kapitálových výdajích podniku od světové finanční krize v roce 2009.
Analytici předpokládají, že sníží roční investice do továren, zařízení a automobilových modelů o zhruba deset procent ze 17,1 miliardy eur ohlášených v loňském roce.
dnes navíc vyprší konečný termín, do kterého má kalifornským úřadům předložit plán na úpravu vozů umožňujících falšování emisních testů. Pokud koncern nepředstaví regulátorům ve Spojených státech uspokojivé řešení, budou mu podle agentury DPA hrozit postihy, včetně možného vyloučení problémových automobilů ze silničního provozu.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila , že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Zdroj: ČTK, RTRS