Pivovary Lobkowicz Group (PLG) po uzavření pražské burzy hlásí svoje výsledky po třech kvartálech roku 2015.
Hlásí celkové tržby 941 mil. Kč za prvních devět měsíců roku 2015. Ty tak rostou o 1,9 % meziročně. Tržby z primárního byznysu firmy, tedy z prodeje piva dosáhly 879,9 mil. Kč a rostou tak meziročně o 2,4 %.
Tržby z domácího trhu dělají 725 mil. Kč a rostou o 8,2 % meziročně. CEO společnosti Zdeněk Radil uvedl ve vyjádření, že firmě vzrostly tržby hlavně díky dobrému počasí v létě, kdy panovala velká horka. To pomohlo nahoru tržbám v ČR. Července a srpen se tak staly rekordní, co se tržeb týče. Červenec přinesl nejvíce tržeb vůbec za celou historii. Až teprve zářijové prodeje se dostaly na běžné úrovně. Co se exportu týče, firma pracuje na stabilizaci své pozice a profitability.
Export činil 17,7 % veškerých tržeb a klesl na 156 mil. Kč (-18 % yoy). Export se propadal vlivem několika událostí. Velmi výrazně klesal export piva do Ruska (téměř o 50 % proti minulému roku) dále pak odklon od nízkomaržových obchodů jako například s polským Lidlem. Tyto negativní efekty kompenzovaly lepší prodeje v Polsku, Německu a Maďarsku. Firma navíc jedná s možnými partnery v Asii a dalších evropských zemích o možnostech spolupráce v roce 2016.
V prvních devíti měsících roku 2015 společnost nasmlouvala 112 nových provozoven v objemu kontraktů 27,3 mil. Kč. Výstav za celou skupinu pivovarů se zvýšil meziročně o 3 % na 708 tisíc hektolitrů.
V průběhu září došlo ke změně vlastnické struktury. Kdy Palace Capital, a.s. a GO Solar, s.r.o. prodaly 79,4 % podíl v PLG společnosti LAPASAN s.r.o. Tu vlastní z 70 % dceřiná společnost čínského CEFC – CEFC Investment (Europe) Company a.s., dále pak 20 % J&T group a 10 % Zdeněk Radil, CEO a předseda představenstva PLG. Objem transakce byl 1,9 mld. Kč tedy 208 Kč za akcii.
S tím souvisela i změna ve vedení. Nyní PLG vedou tito lidé – Zdeněk Radil jako CEO a předseda představenstva, dále pak za CEFC Li Xiaokun a Jiří Uvíra z J&T Private Equity Group.
Výhled pro celý rok 2015
PLG se bude snažit nadále posilovat svojí pozici v byznyse stejnětak jako pozic svých značek. Strategie exportu by měla využívat velmi dobré pověsti českého piva v zahraničí formou prohlubování dlouhodobé kooperace s existujícími zahraničními distributory a akvizicí nových distributorů.
Kromě toho se PLG chce soustředit na prodeje hlavně vysokomaržových značek piv a speciálních piv.
Zdroj: TZ PLG