, sociální mikroblogovací síť, dnes po uzavření americké obchodní seance ohlásila své kvartální výsledky.
Zisk na jednu akcii (EPS GAAP) byl ve 3Q pořád ve ztrátě 20 centů. Upravený zisk na jednu akcii společnost v posledním uplynulém kvartále dosáhl 0,1 a meziročně tak výrazně roste z 0,01 USD na jednu akcii.
Tržby Twitteru meziročně rostly o 58 % na 569 mil. USD z 369 mil. USD ve 3Q14. Jsou také dokonce i nad předcházejícími odhady Twitteru, které odhadovaly tržby v intervalu 545 - 560 mil. USD. Klíčovým zařízením pro generování tržeb je stále mobilní telefon. Mobilní reklama je zodpovědná za 86 % veškerých tržeb.
EBITDA společnosti dosáhla 142 mil. USD a roste tak meziročně o 108 %. Výrazně se také dostává nad odhad společnosti, kterým byl interval 110 - 115 mil. USD. Ve třetím čtvrtletí se díky zvýšenému výkonu dostává EBITDA marže na 25 %.
Klíčovým ukazatelem úspěchu firmy, který investoři sledují je měsíční počet aktivních uživatelů (tzv. MAU). Ve třetím kvartále se dostalo tohle číslo na 320 milionů a to je velké zklamání. Twitteru se růst počtu uživatelů velmi zpomalil. Mezikvartálně toto číslo narostlo pouze o 4 miliony z 316 milionů ve 2Q15. Meziročně jde stále o růst o 11 %, ale i tak je to vážný problém, který staví strop pro možnou monetizaci obsahu.
Bez uživatelů využívající SMS Fast Followers byl ukazatel MAU na 307 milionech, proti předchozím 304 mil. Meziročně je o 8 % lepší. Konstatní zůstává poměr mobilů a desktopů. používá stále 80 % lidí výhradně na mobilu. To se proti minulému kvartálu tedy nezměnilo.
Během kvartálu nasadil celou sadu opatření k dosažení svých cílů a hlavně vyšel vstříc marketérům a upravil platformu pro zadávání reklam. Měla by být tedy intuitivnější a rychlejší. Mělo by to pomoci neodradit marketéry od inzerování na Twitteru. Firma navíc navázala vztahy s řadou retailerů pro propagaci a pomoc s prodejem. Mimoto se společností Square umožnila stát se platformou pro podporu politických hnutí v USA pro předvolební kampaň v USA.
Jack Dorsey, CEO firmy k výsledkům řekl, že nadále pokračuje ve své strategii udržování spolehlivosti jeho služeb, zjednodušování jednotlivých služeb a také lepší komunikací všech vlastností a silných stránek jednotlivých platforem. provozuje stejnojmenou sociální mikroblogovací síť, kde každý příspěvek může mít maximálně 140 znaků. Dále provozuje Periscope, což je novinka pro tento rok a jedná se o technologii life-streamovaného videa právě na . Poslední z nich je Vine, která je zaměřená na video obsah v rozsahu maximálně 6 sekund.
Výhled pro 4Q15
Tržby by podle společnosti měly v dalším čtvrtletí dosáhnout intervalu 695 - 710 milionů dolarů. Upravená EBITDA by měla dosáhnout 155 - 175 mil. USD.
Akcie v after-hours odepsala 12,09 % na 27,55 USD.
Zdroj: firemní data, CNBC