USA:
Mobilní výrobce Blackberry reportoval za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2016 upravenou ztrátu na akcii ve výši 13c, což je dokonce o 4c méně, než předvídal konsensus. Tržby meziročně klesly o 46,5 % na 490 mil. USD, zatímco odhady počítaly s 611 mil. USD. Zklamaly jak dodávky smartphonů, tak také výše hrubé marže. Akcie ztrácí 1,5 %.
Výrobce sportovního zboží představil své hospodářské výsledky za 1QFY16. Tržby stouply o 5% na 8,4 mld. USD (ex FX dokonce +14 %) a překonaly očekávání nastavené na hladině 8,22 mld. USD. K expanzi navíc došlo ve všech geografických oblastech. Tržby klíčového brandu - (podíl na tržbách 93 %) - stouply při očištění o kurzové vlivy meziročně o 15 %, 3 %ní růst hlásí značka Converse. Hrubá marže stoupla o 90 bps na 47,5 %, což odráží především vyšší průměrné prodejní ceny, které přetlačily vliv vyšších cen vstupů a nákladů skladování.
Dobrou zprávou je taktéž pomalejší růst prodejních a administrativních nákladů (y/y +4 %). Mimo jiného se projevila vyšší srovnávací báze spjatá s marketingovými náklady vydanými na podporu prodejů v období konání fotbalového šampionátu v Brazílii. Provozní marže EBIT tak i díky tomu stoupla meziročně o 180 bps na 17,1 %. Dopomohl tomu především region západní Evropy, kde marže vzrostla dokonce o 600 bps. Na klíčovém severoamerickém trhu (tvoří polovinu EBIT zisku) marže mírně klesla.
Čistý zisk na akcii vyšplhal na 1,34 USD a překonal očekávání na úrovni 1,19 USD. Kromě solidních provozních čísel tomu dopomohla i nižší efektivní daň.
Za pozornost pak stojí také předobjednávky, které slouží jako předstihový ukazatel pro možný vývoj tržeb. Předobjednávky vzrostly o 17 % (bez započtení FX), když ve všech geografických regionech předčily očekávání. Předobjednávky v Severní Americe stouply o 15 % proti odhadovaným 10,1 %, v západní Evropě pak o 22 % (vs očekávání +13,8 %).
Celkově čísla vyzněla jednoznačně pozitivně, pročež není překvapením pozitivní reakce akcií . Ty připisují 7 %.