Výrobce luxusního zboží Hermes International dnes zveřejnil tržby za druhé čtvrtletí tohoto roku. Díky neustále se zrychlujícímu růstu v Japonsku tržby Hermes stouply v tomto období o 22 procent a to navzdory ekonomické nejistotě na některých klíčových trzích. Příjmy ve druhém kvartále téměř v souladu s očekáváním analytiků (1,16 mld. eur) vzrostly na 1,17 miliardy eur. Růst ve výši 10 procent, který nezahrnuje vliv výkyvů měnových kurzů, očekávání analytiků dokonce překonal.
Asii dominovalo Japonsko
Pařížský Hermes stejně tak jako i jiní výrobci luxusního zboží po letech dvouciferného růstu pocítil zpomalení poptávky v Číně. Na výrobce slavné kabelky Birkin však vývoj čínské poptávky nedopadl zdaleka tolik, jako na jiné značky a to hlavně díky vysokým cenám a značně omezené nabídce. Hermes se tolik nedotkl ani propad poptávky v Hongkongu, kde provozuje 178 let stará společnost sedm obchodů.
Pozoruhodným trhem zůstalo pro Hermes Japonsko, kde rostly tržby dokonce o 27 procent. V prvním kvartále se tržby v Japonsku zvýšily o 15 procent. Očekávání analytiků tržby překonaly o 10 procentních bodů při odhlédnutí od vlivu měnových výkyvů. Japonské tržby vytvářejí však talk na provozní výnosnost, vzhledem k tomu, že pařížský výrobce luxusního zboží nezvýšil v Japonsku ceny dostatečně tak, aby vykompenzoval vliv slabého jenu.
Za poslední rok akcie výrobce luxusních hedvábných šátků přidaly téměř 30 procent. Akcie Hermes dnes po oznámení výsledků rostly, aktuálně titul připisuje 0,44 procenta.
Výhled
Hermes zachoval střednědobý cíl pro růst tržeb ve výši 8 procent při přepočtu stálým měnovým kurzem. Provozní marže se v prvním pololetí pravděpodobně vlivem slabšího eura mírně zúží.
Jak již Hermes uvedl dříve v tomto roce, na základě zajišťovacích kurzů počítá s tím, že výkyvy měnových kurzů sníží provozní marži v roce 2015 o 0,5 procentního bodu. Výrobce luxusních kabelek a šátku zároveň varoval, že slabé euro se podepíše na provozním zisku za první pololetí, který se v meziročním srovnání pravděpodobně dostane do útlumu. Provozní marže dosáhla za prvních šest měsíců loňského roku 32,6 procenta, za celý minulý rok potom činila 31,5 procenta.
Pokračuje trend, kdy čím dál méně bohatých Číňanů nakupuje drahé kabelky v Hongkongu a raději je shání v Evropě nebo v Japonsku, kde je zboží vyjde levněji. Největší britský výrobce luxusního zboží se kvůli propadu na hongkongském trhu chystá vyjednávat o výši tamních nájmů. Vývoz švýcarských hodinek do Hongkongu podle informací Federace švýcarského hodinářského průmyslu v červnu klesl o 21 procent.
Tržby Hermes se ve zbytku regionu Asie-Pacifik zvýšily o 6 procent a oproti předchozímu čtvrtletí růst zpomalil ze 7,7 procenta. Z hlediska produktových kategorií se tradičně nejlépe dařilo koženému zboží, tato kategorie rostla o 15 procent. Po pěti kvartálech poklesu se vrátily k růstu i hodinky.
Detailnější výsledky za celé první pololetí tohoto roku zveřejní Hermes 28. srpna.
Zdroj: BBG, RTRS, FT