Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
08.07.2024
22:02Klidné obchodování na Wall Street, kdy trhy vyčkávají na čtvrteční data k americké inflaci  
17:17Akcie jsou „naceněny na dokonalost“. Co by to vlastně znamenalo?
17:16Francouzské akcie smazaly ranní zisky, S&P 500 na novém rekordu  
16:40V Bruselu vznikla frakce Patrioti pro Evropu, do čela byl zvolen francouz Bardella
15:40Farmaceutická Eli Lilly koupí za 3,2 miliardy USD firmu Morphic
14:59Nová britská vláda dál představuje své plány, Starmer chce "lepší" dohodu s EU
14:54TESLA KARLÍN, a.s.: Zpráva z jednání valné hromady
14:29Siegel to vidí na snižování sazeb, podle Sloka k tomu není důvod
14:27Politico: Pět věcí, které byste měli vědět o chaotických volbách ve Francii
14:12Výsledková sezóna Česko: Kalendář pro 2. čtvrtletí 2024
14:08Výsledková sezóna v Evropě: Kalendář pro 2. čtvrtletí 2024
14:03Výsledková sezóna v USA: Kalendář pro 2. čtvrtletí 2024
12:25Týdenní výhled: Francouzské volby vyhrála překvapivě levice, Klíčovou položkou makro kalendáře je americká inflace  
10:58Jan Bureš: Horší průmysl ukazuje na pomalejší HDP
10:52Zahraniční obchod ČR vykázal v květnu přebytek 13,6 mld. Kč, meziročně byl vyšší
10:40Výsledek francouzských voleb rozsévá fiskální obavy. Trhy ale počáteční ztráty již mazají
10:28Meziroční pokles stavební výroby v ČR v květnu zrychlil na 6,8 procenta
10:18EUC a.s.: Vnitřní informace
9:59Český průmysl v květnu meziročně klesl o 3,2 procenta, hlavně kvůli výrobě aut
9:14Francii po volebním překvapení čekají složitá vyjednávání, píše tisk

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data