Apple nedávno oznámil, že vstupuje na rostoucí trh „wearables“ se svými novými Apple Watch. Začnou se prodávat na ceně ve výši 349 USD. Tech gigant doufá, že tato šikovná hračka si získá místo v multi-miliardovém byznysu „wearables“. Nicméně jsou tu i tři rizika, která by mohla stát v cestě Applu udělat díru v tomto rychle se rozvíjejícím trhu.
Na načasování záleží
Nové hodinky Apple Watch byly sice uvedeny ve velikostech: 38 mm nebo 42 mm. Přístroj se může pochlubit dokonce šesti druhy řemínků od elastických sportovních řemínků až po kůži a ocel. Ale bude to stačit na upoutání pozornosti davu? Zpoždění s jakým byl výrobek uveden na trh a načasování prodeje na začátek roku 2015 je jednou z velkých otázek, co se potenciálních prodejů týče.
To znamená, že Apple a jeho nejnovější gadget nebude včas připraven na důležitou vánoční nákupní sezónu. Více než jedna pětina všech maloobchodních výdajů ve Spojených státech každý rok přichází z Vánoc, alespoň podle Forbes. Ve skutečnosti u mnoho prodejců, vánoční prodeje tvoří až 40% ročního příjmu. Navíc „wearables“ by měly být velké prodejní trháky v letošním roce. Bohužel, Apple nebude moci využít tohoto trendu, protože jeho jeden jediný přenosný přístroj ještě nebude v obchodech. V konečném důsledku by to mohlo vést k tomu, že konkurenční výrobky mohou získat velký náskok, zatímco Apple Watch se začnou ukazovat teprve na policích.
Apple Watch znepřáteluje kohokoliv bez iOS
Aby bylo možné používat Apple Watch musíte vlastnit iPhone. Je pravda, že to je jeden ze způsobů, jak ke“ iZařízení“ svázat co nejvíce spotřebitelů s ekosystémem Apple. Nicméně, to také významně omezuje velikost potencionálního trhu pro toto zařízení. Vezměme v úvahu to, že Android byl top smartphone platformou v lednu s více než 51% podílu na trhu, podle comScore.
To znamená, že značný počet uživatelů chytrých telefonů nebude kupovat Apple Watch, protože by nebyly kompatibilní s jejich stávajícími zařízeními. To nás přivádí ke třetímu největšímu nebezpečí, kterému čelí nové zařízení Apple: soupeři s levnějším zařízením.
Na trhu je těsno
Apple miluje být hlásnou troubou inovací a novinek. Nicméně, jak vzrušující byly předchozí produkty Applu, tak nyní je vzrušující, že Apple Watch vlastně nejsou první „chytré hodinky“ na trhu. Trh je už bohatý na soupeře. Chytré hodinky Samsungu a LG již dnes nosí řada spotřebitelů. Navrch toho všeho, konkurenční chytré hodinky jsou v současné době k dispozici pro zákazníky za menší peníze než avizovaných 349 dolarů za Apple Watch.
Samsung Gear 2 například mají na sobě cenovku zhruba 299 dolarů. LG G hodinky přijdou na 229 dolarů, Pebble jsou za 150 dolarů.
Jednoduše řečeno Apple přichází na párty pozdě a ještě nemá ani připravený dárek pro oslavence.
Normálně by si člověk řekl, že to je ostuda, ale u Apple se to pravděpodobně bude přehlížet. Neznamená to, že nový produkt Apple bude totální propadák, ale asi to bude těžší a trošku jiná strategie než na kterou byla firma doteď zvyklá jako ten, kdo udává směr.
Zdroj: The Motley Fool