Provozní zisk nizozemského maloobchodního řetězce ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o 15,5 procenta na 288 milionů eur (zhruba osm miliard Kč). Firma uvedla, že hlavní příčinou je pokles tržeb na klíčových trzích ve Spojených státech a Nizozemsku. V České republice, kde vlastní obchody Albert a Interspar, se provozní zisk nezměnil.
Zisk na akcii v 2Q14 činil 0,44 EUR a o 5 % zaostal za očekáváními nastavenými na 0,46 eura na akcii. 12M cílová cena (agentura Bloomberg) je predikována na 13,9 EUR, což při aktuální ceně 13,12 EUR představuje zhruba 6% růstový potenciál. Po zveřejnění 2Q14 výsledků titul klesá o 0,3 % a obchoduje se na tak na ceně 13,12 EUR, což je zároveň 30denní průměr cenného papíru – viz graf.
![ahold](/Fotobank/4e66a4f6-0ee5-4f62-815f-c76aa0ca50f5?width=500&height=468&action=Resize&position=Center)
V České republice se tržby propadly o téměř devět procent na 306 milionů eur (8,5 miliardy Kč). Podle firmy to bylo dáno nižším prodejem pohonných hmot, oslabením tržeb v týdnu po Velikonocích, který letos spadal do druhého čtvrtletí, a vlivem velkého počtu slev kvůli silné konkurenci na trhu. Provozní zisk však zůstal beze změny na šesti milionech eur.
v České republice provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. K letošnímu 1. srpnu navíc dokončil akvizici ztrátových prodejen Interspar, které v tuzemsku provozovala rakouská společnost SPAR. Za převzetí jejích prodejen zaplatil 5,2 miliardy Kč.
Začátkem srpna začala společnost s integrací prodejen Interspar do své sítě. na svých internetových stránkách uvádí, že díky akvizici bude jedničkou na českém maloobchodním trhu s potravinami. Ve svých zhruba 330 prodejnách obslouží asi 640.000 zákazníků denně.
Zdroj: ČTK, BBG