Aktualizováno Americká mediální společnost se dohodla na koupi svého konkurenta Time Cable za 45,2 miliardy USD. Dohoda spočívající v převzetí formou výměny akcií, spojí dva největší provozovatele kabelové televize ve Spojených státech. Transakci již schválila představenstva obou firem, čeká se na verdikt regulačních úřadů.
Akcionáři Time Cable získají za každou svoji akcii 2,875 akcie firmy . S ohledem na včerejší závěrečnou cenu akcií (55,24 USD), je transakcií každá akcie TWC oceněna na 158,82 USD, tedy se 17% prémií vůči včerejší závěrečné ceně (135,31 USD). Po dokončení dohody by měli akcionáři TWC vlastnit ve sloučené firmě podíl 23 %.
Transakce byla zprvu trhem přijata výrazně pozitivně - akcie TWC v pre-marketu rostly o více než 12 %, v úvodu regulérního obchodování přidávají zhruba 7 %. Akcie po úvodní pozitivní reakci (+3 %) obrátily a po otevření Wall Street ztrácejí 4 %. Transakce oceňuje TWC na 69 miliard dolarů včetně čistého dluhu, tj. 8,3násobek odhadovaného provozního zisku EBITDA pro rok 2014, uvádí Bloomberg.
Nově vzniklá firma by po sloučení měla mít přes 30 milionů uživatelů a podíl na trhu 30 %. Koupě TWC přinese společnosti Comcast dle analytiků Smead Capital Management přes 11 milionů platících uživatelů a zpřístupňuje newyorský trh kabelové televize.
Pokud se dohodu podaří dokončit, bude to již podruhé za necelý rok, kdy Comcast přispěla k přetvoření amerického mediálního prostředí. Loni v březnu dokončila převzetí NBC Universal za necelých 17 miliard USD, za posledních deset let investovala do akvizic 65,6 mld. USD.
O Time Warner Cable měla zájem také společnost Charter Communications, která za převzetí nabízela 38 miliard USD v hotovosti a akciích. Time Warner Cable však nabídku odmítl jako příliš nízkou. CEO Comcast Brian Roberts se tak stává lídrem amerického trhu kabelové televize. Podle nejmenovaných zdrojů již nehodlá Charter podat konkurenční nabídku, hodlá ale sledovat jakýkoli prodej aktiv z rukou Comcast. Podle jiného zdroje Comcast zvažuje divestici zhruba 3 milionů uživatelů, aby udržela svůj podíl na trhu po fúzi pod 30 procenty.
(Zdroj: TWC, Bloomberg)