Americká internetová společnost ve čtvrtém čtvrtletí výrazně zvýšila zisk díky redukci nákladů a investicím v Asii, nadále se však potýká s poklesem tržeb. Firma v noci na dnešek oznámila, že její čistý zisk meziročně stoupl o 28 procent na 348 milionů dolarů, neboli 33 centů v přepočtu na akcii. Tržby se naopak snížily o šest procent na 1,2 miliardy dolarů, v souladu s očekáváním analytiků.
Po očištění dosáhl zisk na akcii 46 centů a firma jím překonala očekávaných (Bloomberg) 38 centů. Poklesem tržeb trpí již čtvrtý kvartál za sebou. V současném 1Q firma ve svém výhledu očekává tržby v rozmezí 1,06 až 1,1 miliardy dolarů. Střed tohoto rozmezí by představoval meziroční růst o méně než procento. Na slabý výhled reagovaly akcie firmy v after-marketu a ztrácely až 6,9 procenta, poté co úterní seanci uzavřely se ziskem 4,3 % na 38,22 USD.
Cena akcií se od příchodu generální ředitelky Marissy Mayerové v červenci 2012 téměř zdvojnásobila díky její snaze rozšířit záběr uživatelů a připravit tím podmínky pro růst příjmů. V září loňského roku cena akcií poprvé za více než pět let překročila hranici 30 dolarů. Tomu předcházelo oznámení, že firma dosáhla 800 milionů uživatelů, což je o pětinu více než před nástupem nynější šéfky.
Navzdory růstu počtu uživatelů a provozu na síti se však firmě stále nedaří posílit tržby z internetové reklamy, tedy z hlavního zdroje jejích příjmů. Mayerová, která firmu vede 1,5 roku, tento měsíc propustila provozního ředitele Henriqua de Castra.
patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence. Analytici většinou poukazují na to, že firma v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles reklamních příjmů.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)