Aktualizováno Skupina PPF kupuje českou Telefóniku ve vhodnou chvíli a za dobrou cenu, na kterou tlačí situace na telekomunikačním trhu, uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny ředitel divize investic PPF Martin Štefunko. Cena 63,6 miliardy korun za 65,9procentní podíl v Telefónice CR je podle něj přiměřená situaci v oboru.
Rozhodnutí koupit českou Telefónicu podle Štefunka zásadně ovlivnil zákaz ČTÚ pro účastníky aukce na nové frekvence po dobu patnácti let spojení s jinými účastníky aukce. „My jsme se čtvrtého operátora chystali budovat. Kdybychom se ale rozhodli do aukce jít, tak by nám to zavřelo dveře k rozhovorům s Telefónikou na dalších patnáct let,“ uvedl mimo jiné Štefunko.
Souhlas Bruselu s transakcí by podle Štefunka neměl být problém a firma ho očekává v druhé polovině ledna. je pro PPF strategickou investicí a nemá tak stanoven žádný pevný horizont pro případný prodej v budoucnu. PPF je „finančně připravena na to, že nám své podíly budou chtít prodat všichni akcionáři s výjimkou 4,9 procenta , která se smluvně zavázala, že nabídky při odkupu nevyužije,“ řekl šéf investic skupiny PPF. Ta podle něj spíše preferuje firmy, které nejsou veřejně obchodované. Odkup PPF nabídne za cenu odvíjející se od ceny, kterou zaplatí Telefónice, s přihlédnutím k faktu, že část ceny odpovídající 50 korunám na akcii je splatná během čtyř let po realizaci transakce.
Potenciál ke zlepšení výsledků českého operátora spatřuje Štefunko v „druhé mobilní revoluci“ spočívající v dramatickém nárůstu spotřeby mobilních dat, kterou by se mělo podařit lépe uspokojit díky novým, rychlým frekvencím. „Vidíte to i na tom, jak se u nás po zavedení neomezených tarifů na telefonování a SMS snížila výnosnost na zákazníka, ale na druhou stranu zákazníci ty služby mnohem více využívají.“ Klíčovou změnou tak bude změna struktury příjmů telekomunikačních firem.
Telefóniku na Slovensku, kterou PPF získá v rámci koupě, si PPF hodlá ponechat. Žádná jiná investiční příležitost v telekomunikačním sektoru podle něj v současnosti není, vzhledem k náročným podmínkám vstupu na nový trh, který je podmíněn získáním frekvencí nebo nákupem telekomunikační firmy.