Francouzská potravinářská společnost ve druhém čtvrtletí růstem tržeb překonala očekávání, především díky prodejům dětské výživy a mléčných výrobků. Srovnatelné tržby ve 2Q meziročně vzrostly o 6,5 procenta nad očekávaných 5,7 procenta. Celkové příjmy se zvýšily o 6,7 procenta na 5,7 miliardy eur.
Provozní zisk v poměru k tržbám se v prvním pololetí roku snížil o 49 bps na 13,3 procenta. Důvodem poklesu bylo dle společnosti přizpůsobení cen mléčných produktů v Evropě. Podle finančního ředitele Pierre-Andre Terisseho je zisková marže v souladu s výhledem společnosti, navzdory většímu než očekávanému růstu vstupních nákladů. CFO dodal, že společnost pokračuje ve snaze snižovat náklady s cílem „znovunabýt konkurenceschopnost“ na evropském trhu.
Celkový provozní zisk za prvních šest měsíců roku vzrostl o 2,3 procenta na 1,48 miliardy eur, v souladu s očekáváním analytiků. potvrdila svůj celoroční výhled, v rámci něhož očekává růst srovnatelných tržeb o nejméně 5 procent, zúžení ziskové marže o 30 až 50 bps.
Výsledky největšího výrobce jogurtů na světě byly podpořeny únorovým převzetím marocké divize Centrale Laitiere. „Jde rozhodně o dobrou sadu výsledků. je nejrychleji rostoucí v rámci velkých potravinářských firem v Evropě se skvělým portfoliem,“ komentoval výsledky analytik společnosti Kepler Cheuvreux Jon Cox. Akcie společnosti , od začátku o 18 procent silnější, dnes dopoledne po výsledcích rostou zhruba o 3 procenta.
Společnost se však nadále potýká se slabým prodejem v Evropě, kde je spotřebitelská poptávka pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Firma čelí rovněž stoupajícím nákladům na suroviny. nyní pracuje na úsporném programu, který má během dvou let snížit náklady o 200 milionů eur.
Růst tržeb klíčové divize mléčných produktů, která se na celkových příjmech společnosti podílí téměř 60 procenty, ve druhém čtvrtletí zrychlil na 2,6 procenta z 0,7 procenta v předchozích třech měsících. To podle agentury Reuters odráží první známky stabilizace poptávky v Evropě a silný růst prodeje v Rusku a Severní Americe.
Na český trh společnost vstoupila v roce 1990, kdy navázala spolupráci s benešovskou mlékárnou. V tuzemsku nyní nabízí například nejprodávanější značku čerstvých mléčných výrobků Activia, jogurty Dobrá Máma či jogurtové nápoje Actimel.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)