Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Google - Problémem klesající ziskovost (komentář ke 3Q12)

Google - Problémem klesající ziskovost (komentář ke 3Q12)

19.10.2012 14:14
Autor: Branislav Soták, Patria Finance

Ve včerejším výhledu před zveřejněním výsledků jsme psali, že v centru pozornosti bude především profitabilita hlavních operací. Ta skončila hluboce pod tržními odhady. Navíc zklamaly i tržby, když citelně zpomalil meziroční růst počtu placených kliků (v segmentu dominantní kontextové reklamy), přičemž nadále pokračuje propad průměrné ceny za klik. Meziroční (i qoq) dynamiku opticky vylepšuje integrace převzaté Motoroly*. 

Google ve 3Q12:

USDm

3Q11

2Q12

3Q12 E

3Q12 A

qoq***

yoy

Tržby**

9 720

10 964 / 12 214

11 832

11 526 / 14 101

5%

19%

Provozní zisk

3 058

3 203

3 538

2 736

-15%

-11%

EPS adjusted*

9,72

10,12

10,65

9,03

-11%

-7%

 *bez jednorázových položek, non-GAAP
**bez/s tržbami převzaté Motorola Mobility Holdings (2,6 mld. USD vs 1,3 mld. USD ve 2Q12; 69 % tvoří mobilní segment); na obou úrovních jsou zahrnuty i partnerské weby (resp. tzv. traffic acquisition costs*, ve 3Q12 ve výši 2,77 mld. USD)
***mezikvartální srovnání se vztahuje k tržbám očištěným od tržeb Motoroly


3Q12 je jen pokračováním dříve nastolených trendů, což poněkud ubírá na přesvědčivosti předchozí rally. Žádný obrat se prozatím nekoná, problémem je nadále profitabilita dominantní kontextové reklamy. Ta je částečně odrazem dalšího nárůstu investičních, prodejních a marketingových nákladů soustředěných do nových oblastí podnikání. Provozní marže (non-GAAP) tak klesla na 27 % z 32 % v 2Q12. Ve zkratce: R&D náklady +27 % qoq, Sales & Marketing +23 % qoq. 

Klesající profitabilita reklamních příjmů je primárně odrazem měnícího se produktového mixu. Již několikrát jsme zmiňovali, že produktový mix se posouvá směrem k obecně levnější mobilní reklamě, což nemusí být nutně negativem. V konečném důsledku jde o výslednou velikost trhu a podílu na něm. Nové oblasti reklamy (mobilní, displayová) táhnou nárůst celkového počtu placených kliků (+33 % yoy, ALE až +42 % yoy v 2Q12; +6 % qoq). To, že počet placených kliků narůstá hlavně vlivem nových oblastí podnikání, ale na druhé straně dokumentuje pokles průměrné ceny za klik o 15 % yoy (NAVÍC -3 % qoq; -16 % yoy v 2Q12). Jistý podíl na tom mají i měnové vlivy, při konstantních měnách by yoy propad dosahoval -8 % ve srovnání s -12 % v 2Q12. 

Co se týče rozvahy, ta je nadále v pořádku. Hotovostní zůstatky přesahují 45 mld. USD, čtvrtletní FCF (čistý provozní cash flow – capex) se pohybuje kolem 3 mld. USD

Výsledky vnímáme negativně, přesto, klesající profitabilitu částečně kompenzuje stále solidní meziroční nárůst počtu placených kliků. Vzhledem k nedávnému vývoji ceny akcií může krátkodobý tlak na vybírání zisků ještě po nějakou dobu přetrvávat. Pro dlouhodobého investora ale zůstává příběh nezměněn, podmíněn výsledným postavením na poli mobilní a displayové reklamy. Této třídě investorů doporučujeme akcie držet. Průměrná 12M cílová cena na trhu dosahuje 800 USD
 

*Pro zajímavost, značná část TAC je odváděná Applu jako kompenzace za traffic získaný přes iPhony a iPady -> to jen posiluje význam Androidu jako mobilní softwarové platformy, především v doposud slabším segmentu tabletů -> NAVÍC, monetizace vyhledávání (resp. search and context ads) prostřednictvím mobilních telefonů probíhá jen na zhruba poloviční úrovni ve srovnání s desktopy, zatímco u tabletů je to až 95 %.

**Z hlediska tržeb si vedla velmi dobře. Profitabilita ale neoslnila ani tady, Motorola vykázala provozní ztrátu ve výši 151 mil. USD (non-GAAP).


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
01.07.2024
17:21Výnosy dluhopisů dnes míří vzhůru, nezastavil je ani slabší ISM  
17:13Trhy napříč staletím a akciová sázka na „jistotu“
15:27Rozpočet byl v pololetí ve schodku 178,6 mld. Kč, nejnižším za pět let
15:12Trumpovo vítězství je po debatě podle trhů pravděpodobnější, Morgan Stanley radí, jak ho zobchodovat
14:49Míra inflace v Německu v červnu klesla o dvě desetiny bodu na 2,2 procenta
13:27Evropská komise obvinila společnost Meta kvůli nabídce bezplatných služeb výměnou za data
13:10Týdenní výhled: Francouzské volby udrží na trhu nejistotu. Na programu trh práce USA a inflace v eurozóně  
13:09KKCG kvůli poptávce investorů zvýšila emisi dluhopisů na šest miliard Kč
12:05Volby ulevily akciím v Paříži a pomohly euru  
11:37Francouzské trhy se odráží ode dna, investoři sází na dohodu proti Le Penové
10:30Komentář: Tuzemský průmysl nadále klopýtá
9:07Rozbřesk: Česká koruna pod vnějším tlakem, ČNB jí jen tak nepomůže
8:46Výsledky francozských voleb trhy těší, Evropa zahájí nový týden pozitivně  
8:32Boeing převezme svého dodavatele Spirit AeroSystems za 4,7 miliardy USD
8:01Komentář Invesco: Smíšená ekonomická data vyvolávají otázky v USA i ve světě
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
1:50JP - Index podnikatelské aktivity Tankan
3:45Čína - PMI v průmyslu Caixin
9:30CZ - PMI v průmyslu
9:55DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y
16:00USA - Index ISM v průmyslu
16:00USA - Výdaje ve stavebnictví, m/m