Provozovatel středoevropské sítě skupina autobazarů (20,01 CZK, -1,38%) otevřel dvě nové pobočky, a to Sokolově na Karlovarsku a v Michalovcích na východním Slovensku. Do budoucna potom plánuje další expanzi. Nyní má celkem 29 poboček, 18 v Česku, deset na Slovensku a jednu v Rusku.
„V posledních třech měsících jsme v obou zemích provedli velmi podrobný průzkum trhu, který mimo jiné zahrnoval detailní analýzu konkurence, přítomnosti jiných retailových řetězců, kupní síly, zaměstnanosti a struktury vozového parku v několika vytipovaných lokalitách. Zaměřili jsme se i na analýzu dosavadních prodejů zákazníkům z měst, ve kterých prozatím nepůsobíme. Z těchto průzkumů nám jednoznačně vyplynulo, že nové pobočky jsou nejvíce potřeba v Sokolově a v Michalovcích,“ uvedla generální ředitelka Karolína Topolová.
Sokolovská pobočka podle informací firmy zaměstnává 18 lidí a bude nabízet až 200 vozů. Provozovna v Michalovcích má 16 zaměstnanců a plánovaný počet nabízených ojetých automobilů je okolo 150. "Pobočka v Michalovcích měla doslova raketový start, již za prvních několik dní zkušebního provozu před oficiálním otevřením se zde prodalo 25 vozů. Obdobně v Sokolově se od začátku týdne rovněž před spuštěním do ostrého provozu prodalo deset aut," uvedla šéfka .
Expanze společnosti do dalších míst v České i Slovenské republice otevřením těchto dvou nových poboček ale prý zdaleka nekončí. „V průběhu příštího roku plánujeme otevřít v každé zemi nejméně další dvě nové pobočky,“ dodala Topolová. Firma dále zvažuje zřídit další provozovnu v Rusku a do konce roku se rozhodne i o návratu na maďarský trh.
Po naší velmi silné zimní a letní sezóně se chce věřit, že se letos vývoj začal ubírat více cestou preference ojetých aut, kdy i manažeři začali nakupovat podle poměru cena/výkon, uvedla mimo jiné Karolína Topolová generální ředitelka autobazarů v rozhovoru pro Patria.cz. Dále rozkrýla plány na možnou další expanzi pobočkové sítě společnosti nejen v ČR a na Slovensku, ale možná i v Maďarsku a Rusku. Dalekosáhle vize nedávno zvolené šéfky potom cílí na pozici leadera také na trhu použitých elektromobilů.
Po naší velmi silné zimní a letní sezóně se chce věřit, že se letos vývoj začal ubírat více cestou preference ojetých aut, kdy i manažeři začali nakupovat podle poměru cena/výkon, uvedla mimo jiné Karolína Topolová již na začátku měsíce v rozhovoru pro Patria.cz uvedla, že plány firmy sahají do každého většího města. Dalekosáhle vize nedávno zvolené šéfky potom cílí na pozici leadera také na trhu použitých elektromobilů.
Společnost chce letos prodat 50.000 vozů a s přibývajícím počtem poboček předpokládá postupné zvyšování prodejů. Skupina působí na trhu 20 let. Od ledna do července prodala 30.437 vozů. V pololetí zvýšila zisk o 165 procent na 8,6 milionu eur (zhruba 210 milionů Kč).
(Zdroj: , čtk)