Aktualizováno Prodejce slevových kuponů se stal další mladou internetovou společností, která svými výsledky za druhé čtvrtletí a navíc i výhledem pro třetí čtvrtletí roku zklamala očekávání trhů. slabé tržby ve 2Q a opatrný výhled pro 3Q zdůvodnil vlivem slabé evropské ekonomiky a kolísáním směnných kurzů.
Tržby Grouponu se v meziročním srovnání zvýšily o 45 procent na 568,3 milionu dolarů a zaostaly za očekávání trhu 575,3 milionu dolarů. Hrubé fakturace, které ukazují, kolik firma získala od klientů, meziročně vzrostly o 38 procent, proti předešlému čtvrtletí klesly o zhruba pět procent na 1,29 miliardy USD z 1,35 mld. USD. Pro současné třetí čtvrtletí roku čeká tržby mezi 580 a 620 miliony USD, což trh přijal jako negativní vůči na trhu usazenému očekávání 607,4 milionu dolarů.
Čistý zisk Grouponu vystoupal na 28,4 milionu dolarů proti ztrátě 107,4 milionu před rokem, v přepočtu na akcii dosáhl osmi centů s podporou jednorázových položek 4c a při očekávání 3c. Hrubý zisk očištěný od nákladů na akciové odměny manažerům a další jednorázové položky by podle firmy činil 45 až 65 milionů dolarů, Wall Street však tady čekala výsledek 70 až 80 milionů dolarů. Pro třetí čtvrtletí roku očekává provozní výsledek 15 až 35 milionů dolarů, ve druhém čtvrtletí dosáhl 46,5 milionu dolarů nad očekáváním 43,9 mil. USD.
Akcie Grouponu v reakci na výsledky ukončily prodloužené obchodování se ztrátou 19,74 procenta na úrovni 6,06 USD/akcie. To je už 70 procent pod úrovní, na níž loni v listopadu vstupoval na trh. V úvodu řádného obchodování na Nasdaqu ztrácejí přes 22 % pod 5,9 USD/akcie.
Výsledky Grouponu a vývoj jeho akcií ukazují podobný obrázek jako u dalších mladých internetových firem ze segmentu sociálních sítí jako a . Ty debutovaly na burzách s velkou slávou, od té doby však nenaplňují očekávání, která do nich investoři vložili.
získává více než polovinu tržeb mimo Severní Ameriku a většinu z toho v Evropě, kde výnosy firmy podkopává ekonomický propad a slabší kurz eura a britské libry. Firma nedávno změnila v Evropě management a zavádí zde nové technologie, aby se dostala blíže k potenciálním zákazníkům, uvedl finanční ředitel Grouponu Jason Child. Ve druhém čtvrtletí roku firma zvýšila celkový počet aktivních zákazníků na 38 milionů z 36,9 milionu.
(Zdroj: , Bloomberg, CNBC)