Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ9069090,28
KB8048050,31
PKN64,4164,43-0,32
Msft444,8445,110,32
Nokia3,3253,3295-7,08
IBM185,8186,54-0,71
Mercedes-Benz Group AG64,6564,672,07
PFE30,1530,160,40
18.07.2024 12:05:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 18.07.2024 12:01:44
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
906,00 0,28 2,50 15 378 324
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • pokud Korejci prohrají spor, nemůžou stavět v Česku
    18.07.2024 10:43

    ... “Úspěšný výsledek arbitráže ve prospěch společnosti Westinghouse by znamenal, že by společnost KEPCO/KHNP neměla právo realizovat a úspěšně dokončit projekt výstavby nového reaktoru mimo Koreu,“ sdělil mluvčí Westinghouse Jiří Uhlíř.” „Společnost Westinghouse je odhodlána chránit své duševní vlastnictví a plně očekáváme, že budeme v arbitráži ve všech otázkách úspěšní. Rozhodčí komise potvrdila, že konečné rozhodnutí se očekává až koncem roku 2025,“ uvedl Durham. (www.irozhlas.cz/ekonomika/jaderna-elektrarna-dukovany-khnp-westinghouse-cez-tendr_2309211450_lpr)
    Kočičák
    • KHNP není oprávněna používat reaktor, který nabídla Česku
      18.07.2024 10:49

      https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/westinghouse-khnp-neni-opravnena-pouzivat-reaktor-ktery-nabidla-cesku
      Kočičák
      • Re: KHNP není oprávněna používat reaktor, který nabídla Česku
        18.07.2024 10:54

        Wastehouse nam zase slape na babovicky :(
        Ai-kun
        •  
          18.07.2024 10:59

          "neměla právo realizovat a úspěšně dokončit projekt výstavby nového reaktoru mimo Koreu" ..... tak by se na dobu stavby pozemek staveniště oficiálně přičlenil pod jejich ambasádu tedy Korejské území :-P
          Galt
          •  
            18.07.2024 11:36

            ... tak Amíci by si takový @jeb určitě nenechali líbit a odpálili by to za plného provozu jak NS a pak by to ještě svedli na Rusa :D
            Kočičák
          •  
            18.07.2024 11:03

            :D jako me to prijde jako super napad, pravo dokaze byt i zabavne!
            Make_CEZ_worthy_again
  •  
    18.07.2024 10:40

    ... vzhledem k tomu, že se vláda P. Fialy s jeho ministry Jozefem Síkelou & Zbyňkem Stanjurou zase vydala kolem tendru JEDU šermovat s dezinformacemi tak níže informuji. Proč? Stavme, ale neříkejme vyložené nepravdy o tom, jak to bude generovat levnou elektřinu: 1) co znamená bezúročná půjčka státu soukromému ČEZ. Že úroky nebude platit nikdo? Ne. Nebude je sice platit ČEZ, bude je platit státní rozpočet. Zadlužení státu tak dál poroste a není vyloučeno, že tak i úroky budou později vyšší. Proč se to dělá? Úroky za jádro ve všeobjímajícím rozpočtu nebudou vidět, ČEZ to sníží finanční náklady projektu a to implikuje nižší cenu elektřiny pro spotřebitele. Spotřebitel elektřiny si ale zbytek “doplatí” přes rozpočet a ani to nebude vědět. 2) cena za 1 jaderný blok 200 či 230 mld. Kč v dnešních cenách je cena, kolik by stál blok dnes postavit přes noc. Bez konkrétního vzorce k zasmluvnění jde o hausnumero. V reálných projektech je tato cena jen 1/3 celkové ceny (včetně finančních nákladů) Ad 1. a 2. jsou propojené nádoby, které teprve ukazují o jak velký populistický marketing nyní jde, když politici prezentují výsledky tendru a šermují čísly a zvláště když mluví o ceně elektřiny, za jakou bude nová jaderná elektrárna vyrábět elektřinu. (https://x.com/michalsnobr/status/1813845723210829979)
    Kočičák
    •  
      18.07.2024 11:00

      MS uz se nada snad ani cist.. v postu tvrdi "zadluzeni statu tak poroste dal", ale zaroven mu prijde v poradku ze by stat aka danovy poplatnik mel vytahnout cca 300-500 mld Kc na vykup CEZu, coz by melo v dusledku ten samy efekt na narodni dluh, akorat ze bychom stali s plne statnim CEZikem na prazdne louce bez reaktoru :D on je fakt uz uplne mimo..Michale.., radsi nam napis jestli se bude opakovat minulorocni pad cen el. od konce leta, nebo uz si to podle tebe sedlo.
      Make_CEZ_worthy_again
      •  
        18.07.2024 11:49

        Takže ta vykoupená část ČEZu nevydělává žádné peníze? Ten výkup se státu tedy v průběhu let nezaplatí? Samé otázky...
        Llanowar
      •  
        18.07.2024 11:14

        Stát bude platit úroky sám sobě?
        Velkamedvědice
        •  
          18.07.2024 12:19

          Stát není investorem a investor si bude půjčovat od státu. To, že stát platí za "svoje/ naše" vypůjčené peníze je v tomto případě sekundární i když důležité
          MilHann
  • Důležité pro akcionáře
    18.07.2024 9:40

    ... Zprávou včerejšího dne bylo rozhodnutí vlády o výstavbě dvou nových jaderných bloků v Dukovanech ze strany korejské firmy KHNP. Přestože padla řada informací o dalším vývoji, nadále zůstává řada neznámých a nejistot, aby se seriózně dal kalkulovat dopad pro akcie Čezu. Postoj státu ke garancím je však zřejmý, což by v základních obrysech mělo snižovat rizikovost celého projektu pro Čez.
    FYI
    • Re: Důležité pro akcionáře
      18.07.2024 10:03

      Pro mě je ta cena 200 mld. docela příjemným překvapením, skoro lepší než 160 před tou inflační vlnou. A Korejce považuju za lepší variantu než žabožrouty. Otázkou jsem ale ty nezodpovězené otázky. Fiala je teď schopen v rámci sebepropagace poreferovat cokoli, skutečnost může být za pár let úplně jiná.
      xls
      •  
        18.07.2024 10:43

        hodne naivni, cena bude mnohem vyssi nez 200
        rtep
        • cena
          18.07.2024 11:50

          ... pro představu reálné rozložení nákladů JE Hinkley Point v GB při teoretickém výpočtu strike price 113 EUR/MWh z 2019. V té době se počítalo s celk.náklady projektu 19 mld. L a nyní je po 5 letech odhad 46 mld. L a projekt se bude řešit ještě dalších min. 5 let. Stavba? 15% podíl (viz graf) (https://x.com/michalsnobr/status/1813872601413910926)
          Kočičák
      •  
        18.07.2024 10:35

        Zlatý voči,za tuhle cenu to nikdo nepostaví a už vůbec né za 7 let.Jinak by ta cena byla jako z říše pohádek,to souhlas.Peta je kabrnak.
        Václav
        •  
          18.07.2024 10:43

          Cena je bezesporu vynikající a má být pojištěna ve smlouvě
          Velkamedvědice
          •  
            18.07.2024 11:02

            Fiala toho od 2014 nasliboval spoustu, ale dopadlo to zcela opačně. Jeho heslo je: slibem nezarmoutíš a když se to nepovede, může za to Putin.
            Kompik
          • VM
            18.07.2024 10:58

            Může říci bezdomovec, jež je mu nabízen poslední model Ferrari za vynikající 2 miliony korun:-).
            kat
            • Re: VM
              18.07.2024 11:17

              Bezdomovci by v těch horkách neměli vylézat z domu Za ty peníze musela komodit koupit nemyslíš? Pokud by tedy cenu dokázala smluvně zajistit tak, že je levnějí než prodej, může jen vydělat.
              Velkamedvědice
              • VM
                18.07.2024 11:36

                Hlavně aby na tom vydělal ten, co to bude platit - daňový poplatník. Co však vidím kolem sebe, tak dochází k pravému opaku - jeho peníze stále nestačí. A tak platí stále více a více. Ten vydělá snad jedině v pohádce.
                kat
      •  
        18.07.2024 10:30

        Pro me bude prekvapeni, az jestli bude konecna cena jen tech 200 mld + inflace.
        Ai-kun
        •  
          18.07.2024 11:37

          Zdroje jsou (Špidla :o) Jen letos půjde na výsluhy fízlům, celníkům, bachařům 12 miliard... Za dvacet let výplat za nic je to cena jednoho reaktoru...
          karel777
  • Biden má covid
    18.07.2024 6:10

    Takže UA musí vyjednat mír, než přijde Trump. A pak začne UA budovat a nakupovat a půjčovat si = příležitost pro firmy z EU
    Galt
    • Re: Biden má covid
      18.07.2024 7:59

      UA už si půjčuje. Větší část dodávek zbraní není dar, ale půjčka. Takže až zkončí válka, budou zralí ne na další půjčky, ale na bankrot.
      _RaS_
      •  
        18.07.2024 8:13

        To je nesmysl. Každý, kdo ví něco o válkách ví, že se tyhle "půjčky" nikdy nesplatí. Jinak ekonomicky byla Ukrajina na bankrot už před válkou, je teď a bude nejspíš ještě dlouho po válce, to je asi každému jasné. Vybudovat tam něco rozumného znamená to stavět prakticky od nuly, a dokud válka neskončí, tak to ani moc nejde. Zatím se tam budou stavět akorát opevněné továrny na granáty a tak podobně, vše za evropské prachy.
        Orangutan
        •  
          18.07.2024 8:22

          Možná máš pravdu. Jenže jestli bude mírová dohoda s tím, že Ukrajina zůstane neutrální, tak tam nebude cpát peníze na obnovu ani Evropa, natož US. Nějak se dohodnou s Ruskem, že zaplatí část dluhů, aby američani nepřišli zkrátka a UA sbohem....
          _RaS_
          • RaS
            18.07.2024 8:30

            Mírová dohoda nebude do konce našeho života. Stačí se podívat, čím ty mírové návrhy začínají. Ruský začne tím, že se risku nechá dobyté území, ukrajinský začne tím, že se vrátí dobyté území, a jak to pokračuje je už úplně jedno. Shoda je zcela vyloučená, obě strany to berou jako existenční otázku (a právem, prohra je apokalyptická pro obě strany). Jediné, co může ukončit válku, je faktické vítězství jedné nebo druhé strany; Rusové budou úplně vyhnáni, nebo Ukrajinci budou úplně vyhnáni a povražděni. Navzdory kýblu keců všech politiků, žádná velká válka nikdy neskončila diplomatickým jednáním a diplomacie sama o sobě nemůže žádný takto zásadní konflikt vyřešit. Starý svět druhé světové války, jaký dnešní generace neznají a nechápou, ale časem asi budou nuceny pochopit.
            Orangutan
            • Re: Orangutan a geopolitika
              18.07.2024 9:40

              Zkus se zamyslet, jestli náhodou není pro Rusy výhodné, když budou boje pokračovat, jelikož by to mělo bránit přijetí státu Ukrajina do NATO, což je hned druhý důvod, proč začali tuhle vojenskou operaci. Prvním důvodem byla intervence ve prospěch těch občanů státu Ukrajina kteří se hlásili k ruské národnosti, a to jsou ti, kteří zůstali na tzv. okupovaných územích (mimochodem, nějak není slyšet o tzv. partyzánech, zřejmě byli oba dva již zlikvidování :-). Zbytek státu Ukrajina, což bude konečně národní stát Ukrajinců, Rusy nezajímá, pokud tam nebudou vznikat základny NATO, pak k nim budou mít asi stejný vztah, jako Američani k ruským základnám třeba na Kubě. O nějaké snaze o vyvraždění Ukrajinců může mluvit je člověk, který je a) úplně hloupý b)úplně prolhaný (a pochopitelně sleduje tím své zájmy, neboť lidé lžou proto, aby získali nějaký prospěch)
              PKZ
              •  
                18.07.2024 11:24

                Takhle vypadá názor člověka, ktetý chápe souvislosti geopolitiky ve světě. Revidují se výsledky I.WW, opět se formují původní historická soustátí na území Evropy. Ale Eurasie a globální Jih je jinde než před 100 lety. Amerika je viditelně ve vlastnictví Sionistů, víc než před 100 lety. Za těch 100 let posunuli libtardisté Overtonovo okno doleva až za neomarxismus a to je jejich konec.
                Kompik
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
 TémaNázor
12:19 
12:16VM
12:07 
12:02Re: Kompík
11:59 
11:58 
11:57Re: ne ne nácku
11:55 
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.05.20241 005,56
30.06.2024997,38
31.07.2024989,04
31.08.20241 006,52
30.09.20241 043,36
31.10.20241 067,75
30.11.20241 095,20
31.12.20241 170,86
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2024